معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: پیگیریم واحد فناور توریسم علمی دانشگاه آزاد استان را به منظور ترغیب بیشتر دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های استان و کشور راه اندازی کنیم.
کد خبر: ۹۲۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 30 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر آرش بوچانی  بااشاره به تحصیل بیش از 1500 دانشجوی عراقی در دانشگاه های استان، اظهار کرد: از این تعداد حدود 700 نفر را دانشجویانی تشکیل می‌دهند که در دانشگاه آزاد استان مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر دانشگاه های استان تعداد زیادی دانشجوی عراقی در دانشگاه های استان های دیگر مانند زنجان، تبریز و مشهد تحصیل می‌کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کرمانشاه خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می دهد که دانشجویان عراقی اقبال خوبی نسبت به دانشگاه های ایرانی دارند، اما به نظر می رسد این آمارها کافی نباشد و باید با انجام برخی اقدامات بتوانیم دانشجویان عراقی بیشتری را ترغیب به تحصیل در دانشگاه های ایرانی کنیم.

وی اضافه کرد: گاها این دانشجویان شناختی از پتانسیل ها و ظرفیت ها، آزمایشگاه ها، اساتید دانشگاه های ما ندارند و نیاز داریم یک هماهنگ کننده و روان ساز ارتباطی بین این دانشجویان و دانشگاه‌هایمان باشد تا در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به آنها اطلاعات و مشاوره بدهد.

بوچانی تاکید کرد: همچنین باتوجه به اینکه در حال حاصر بیشتر با دانشگاه های عراقی در بحث تبادل دانشجو همکاری داریم، باید در بخش های دیگری همچون تبادل اساتید، برگزاری همایش‌ها، کنفرانس ها و ورکشاپ ها هم گام های جدی تری برداریم.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا، در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با در نظر گرفتن ظرفیت های خوبی که داریم، بدنبال آن هستیم تا در مرکز رشد دانشگاه هسته فناور "توریسم علمی" را تشکیل دهیم که هم اکنون در حال تدوین پروپوزال این ایده هستیم تا با نهایی شدن آن برای گام بعدی که تشکیل واحد فناور و سپس شرکت دانش بنیان است، قدم برداریم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کرمانشاه متذکر شد: با راه اندازی این واحد در ابتدا اولویت را به دانشگاه های استان خواهیم داد، به گونه ای که به دانشجویان عراقی در بحث ظرفیت های آموزشی، آزمایشگاهی و پژوهشی، فرهنگی و... دانشگاه های استان اطلاعات خواهیم داد تا راحت تر در استانمان تحصیل کنند.

وی اعلام کرد: در دانشگاه های کرمانشاه علاوه بر بحث زیرساخت های آزمایشگاهی و وجود رشته های تحصیلی خوب، اساتیدی با دانش و سطح آگاهی بالایی داریم که تعداد قابل توجهی از آنها هم جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا هستند و این یک مزیت مهم برای ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات رفاهی، تفریحی و حتی روان شناختی به دانشجویان خارجی هم در این برنامه گنجانده شده، عنوان کرد: با راه اندازی واحد فناور توریسم علمی دانشگاه آزاد، در کنار تشویق بیشتر دانشجویان عراقی برای تحصیل در استان و کشور، مقوله ارز آوری و معرفی جاذبه های گردشگری را هم مورد توجه قرار داده ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار