این روزها عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم همراهیِ برخی افراد با تعطیلات کرونایی، عادی شده و به سادگی از کنارش رد می شویم! اما لازم است عمیق تر و جدی تر بر این موضوع تاکید کنیم و اجازه ندهیم سلامتی خود و عزیزانمان با سهل انگاری برخی افراد به خطر بیفتد.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 28 November 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،تعطیلات 15 روزه اخیر، امیدها برای کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و ریشه کن شدن بیماری را دو چندان کرد، در شرایطی که 8 روز از تعطیلات مذکور می گذرد و تمامی ادارات و دستگاه های دولتی به جرگه ی تعطیل شدگان پیوستند، نمونه های بسیاری از عدم همراهی با این تعطیلات مشهود است.

حضور مداوم مردم در خیابان ها و یا نیمه باز بودن برخی واحدهای صنفی نشان از عدم درک صحیح عده ای از شهروندان نسبت به شرایط کنونی است.

نگاهی اجمالی به آمار مبتلایان و مرگ و میرها، نگرانی زیادی برای مسئولین و خانواده های دارای سالمند و بیماران زمینه ای ایجاد کرده، ارسال برخی تزهای مخالف با تعطیلات و استفاده از ماسک یا سایر پروتکل های بهداشتی نیز از سوی برخی چهره های شاخص هنری بر مشکلات می افزاید.

اما همتی همگانی با این طرز تفکر که هر کدام از ما و عملکردمان بر بهبودی اوضاع تاثیر عمیقی می گذارد رعایت موارد بهداشتی و دستورات ستاد کرونا را آسان تر می کند، اگر چه وضعیت وخیم اقتصادی ممکن است ما را مایوس کند، اما چه بسیار امیدها که با روشن بینی و هوشیاریِ امروز، روزهای نیک تری را در آینده برایمان رقم خواهد زد.

نمونه ی دیگری از عدم همراهی ها با تعطیلات کرونایی، محدود شدنِ رفت و آمدهای غیر ضرور و به اصطلاح دور دور کردن ها در ساعات ابتدایی شب و قبل از ساعت 21 است.

عدم پیروی از قانون که یک مشکل فرهنگی و ریشه دار در اغلب ماست این روزها بازی با جانِ همنوعانمان را سبب می شود و بهترین درس و آموزش در اوضاعِ تعطیلیِ مدارس و آموزشگاه ها، فرهنگسازی در این راستا است، این عبارت که "مرگ برای دیگران است" و سراغِ ما نمی آید، در 8 ماهه اخیر مکررا نقض شده و کمترین آسیبِ کرونایی شدن، تعطیلی چند هفته ای کار و زندگیِ یک نفر از جمعیت فعالِ شهر و کشوری است که امسال را با شعار جهش تولید آغاز کرده و سال هاست که منتظر آمدنِ 1404 و بررسی سند چشم انداز بیست ساله است!

اگر تن آسایی و زود باوری، بی انضباطی و ناتوانی در زندگیِ گروهی را از فرهنگ و زندگی خود بزداییم و با اندکی تفکر با روشِ درست، مسیر صحیحِ پیروی از قانون را پیش بگیریم، فائق آمدن بر مشکلات و بحران های احتمالی سخت نخواهد بود، ما با داشتن سرمایه ای عظیم از منابع، معادن و نیروی جوان از کشورهای توسعه یافته و آماده در برابر بحران ها یا بسیاری کشور ها که به سادگی کرونا را مهار کردند، چیزی کم نداریم. این امر میسر نخواهد شد مگر با درونی کردنِ نگرش و تفکری تازه، با این نگاه که امروز و این لحظه من باید مصرانه بر اجرای قانون پافشاری کنم و مدبرانه بر خواست های فردی ام پا بگذارم تا فردا و فرداها ده ها تن از هموطنانم درگیر تر و بیمار تر نشوند!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار