امین کبودی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به مناسبت هفته ی جهانی کارآفرینی اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۱۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 26 November 2020

امین کبودی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هفته جهانی کارآفرینی از ۲۶ آبان تا ۲ آذر است اما در استان کرمانشاه به دلیل برنامه های متنوع، پس از دوم آذرماه نیز برنامه هایی برگزار می شود، گرچه به دلیل بیماری کرونا وزارت کار در بستر آنلاین و با اختصاص روزانه به یک استان، وبینار کشوری برگزار کرد و استان کرمانشاه در این حوزه فعالیت های چشمگیری داشت.

وی افزود: برنامه ی اصلی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارائه شد و نیز هیئت علمی های دانشگاه رازی و خانه ی خلاق ارائه هایی داشتند که جز وبینارهای ملی بود.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از یک رویداد بزرگ کارآفرینی با همکاری دانشکده اقتصاد و کشاورزی دانشگاه رازی، اقتصاد و کارآفرینی کانون کارآفرینی استان، مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی خانه خلاق که در یکی از اماکن تاریخی استان مستقر است خبر داد و گفت: این رویداد یک هفته بود.

این مسئول تصریح کرد: درخواست یک کرسی کارآفرینی در دانشکده اقتصاد و کارآفرینی را ارسال کردیم که توسط دانشگاه رازی تشکیل و قرار بر این است این کرسی به محل بازیگران اکوسیستم کارآفرینی استان تبدیل شود؛به این شکل که مکانی در فضای مجازی یا حضوری تشکیل شود که اجزا و بازیگران (دانشگاه ها،دانشجوها،اساتید،کارگاه های خصوصی،مراکزمشاوره،کانون های کارآفرینی و انواع تشکل ها) با هم در ارتباط باشند و نتیجه ی آن استفاده از تجارب وکارهای پیشین یکدیگر است.

وی عنوان کرد: زمانی که سیاستمداران و یا بالاترین دستگاه های اجرایی استان در این شبکه سازی حضور داشته باشند بستر ارتباط کارآفرینان با مسئولین استان فراهم می شود و همچنین تبادل تجربه بین کارآفرینان موجب تبادل تجربیات آنها و ایجاد یک تجربه ی موفق جدید می شود.

وی سایر برنامه های این بخش را برشمرد و یادآور شد: برگزاری کارگاه آموزشی در قالب وبینار در فضای مجازی توسط دانشگاه صنعتی استان، تشکیل پارک علم و فناوری در قالب وبینار ۳روزه با برگزاری ۸ کارگاه مجازی که امروز آخرین روز برگزاری آن بود.

کبودی هدف اصلی برگزاری چنین برنامه هایی را ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان دانست و از آماده سازی یک کتابچه که تمام فعالیت های این اداره در هفته ی کارآفرینی در آن قرار دارد خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار