اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج شهرداری یاسوج را به‌خاطر ابهامات در استخدام نیروها، از هرگونه استخدامی منع کردند.
کد خبر: ۹۱۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 25 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، موضوع عدم پرداخت مطالبات کارگران و کارکنان سازمان‌های وابسته به شهرداری یاسوج، هم تاکنون از دغدغه‌های مهم شهرداری و کارگران و کارکنان به شمار می‌آید.
کارگران شهرداری یاسوج در سایه گرانی و فشارهای اقتصادی و کرونا در برخی از سازمان‌ها بیش از ده ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و یه گفته کیوان آشنا عضو شورای شهر یاسوج، برخی از این کارگرها چوب خط خرید نان‌شان در نانوایی‌ها پر شده‌است.
حکایت تلخ و غم‌انگیز کارگران شهرداری یاسوج با نزدیک شدن به فصل زمستان سخت‌تر و تلخ‌تر می‌شود، کارگرانیکه اکثراً مستاجر هستند و در این شرایط صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.
موضوع عدم پرداخت مطالبات کارگران در شهرداری یاسوج مختص ده ماه پیش یا دو سال پیش نیست و در سال‌های گذشته نیز چنین مواردی از خروجی رسانه‌ها به گوش می‌رسید، اما با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن برخی از محل‌های درآمد شهرداری‌ها نظیر پارک‌ها و بوستانها و کاهش چشمگیر ساخت و سازها و... باعث ایجاد فشار بیشتر به شهرداری یاسوج شد.
گرچه شهرداری یاسوج با توسل به مصوبه دور گذشته شورای شهر اقدام به مزایده گذاشتن برخی از املاک شهرداری برای حل مشکلات کارگران نمود، اما همچنان این موضوع با عدم توافق و اعتراض اکثریت اعضای شورای شهر یاسوج همراه است.
حال مشکل عدم پرداخت مطالبات کارگران حل نشده، چالش دیگری از طرف شورای شهر یاسوج پیش روی شهرداری قرار گرفته است، این‌بار اکثریت اعضای شورای شهر یاسوج یکی از چالش‌های مهم در شهرداری یاسوج « استخدام نیروها» را در دستور کار قرار داده و با تعیین مهلت برای شهرداری خواستار شفافیت در این موضوع شده‌اند.
فرشاد نگین تاجی عضو شورای شهر یاسوج، یکی از دلایل عدم توانایی شهرداری یاسوج در پرداخت مطالبات کارگران را تحمیل نیروهای مازاد به شهرداری می‌داند، و معتقد است که برخی از نیروهای شهرداری عملاً کارایی خاصی برای شهرداری یاسوج ندارند و فقط بار مالی مازاد برای شهرداری ایجاد می‌کنند.
موضوع استخدام‌ها در شهرداری همیشه دارای ابهام بوده، چرا که برخی از نیروها به صورت شرکتی استخدام می‌شوند و گاهاً با فشار افراد و به ویژه شوراهای شهر در شهرداری ماندگار می‌شوند.
حال موضوع به کارگیری نیروی انسانی در شهرداری یاسوج به صحن علنی شواری شهر کشیده‌شد تا با هم‌اندیشی اعضای شورای شهر به نحوی تعیین تکلیف شود.
اعضای شورای شهر یاسوج طی نشستی به موضوع استخدام نیرو در شهرداری ورود نموده و با رای اکثریت اعضا مصوب نمودند، جهت حفظ حقوق شهروندان و نظارت کافی بر اجرای قانون استخدامی شهرداری، سازمان شهرداری یاسوج حق استخدام و جذب هر نوع نیرویی در هر کدام از مجموعه‌های وابسته را ندارد.
در ادامه این مصوبه آمده‌است، شهرداری یاسوج موظف است لیست تمام نیروهای استخدام شده در شهرداری یاسوج از سال 96 تاکنون، مدارک تحصیلی و تخصصی، نحوه و ضرورت به‌کارگیری و محل کار افراد را به شورای شهر ارائه بدهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار