انتشار فیلمی از صف‌ طولانی خرید روغن خوراکی در شهر ایلام بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، انتقاد خبرنگاران و اصحاب رسانه و کاربران فضای مجازی را برانگیخت و منجر به تعطیلی این فروشگاه شد.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 25 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ پس از گزارش تجمع و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در یکی از فروشگاه های ایلام برای خرید روغن جامد، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به محل مراجعه و نسبت به تعطیلی فروشگاه و جمع کردن صف بوجود آمده اقدام کردند.

کارکنان فروشگاه همچنین خبرنگار حاضر در محل را نیز که اقدام به فیلمبرداری کرده بود در اتاقی حبس کردند.

در شرایطی که طرح جامع محدودیت‌های کرونایی همزمان با کشور از یکم آذرماه ۹۹ به منظور کاهش میزان مبتلایان به کرونا در استان ایلام اجرا شده و براساس این طرح برگزاری هرگونه اجتماع و ازدحام ممنوع است، شکل‌گیری صف‌های طولانی خرید بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خطر افزایش مبتلایان به کرونا را افزایش می دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام در این خصوص گفت: یک فروشگاه در شهر ایلام پیرو اطلاع از تجمع بوجود آمده و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا با حضور بازرسان این سازمان تعطیل شد.

رضا محمدرحیمی در کارگروه مجازی کرونا تاکید کرد: این روش توزیع فروشگاه حتی در شرایط غیرکرونایی هم مورد قبول نیست و باید کرامت مردم حفظ شود و در خصوص این تجمع با مدیر استانی فروشگاه گفت و گویی انجام و تذکر لازم داده شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: برخورد بد مسوولان فروشگاه با خبرنگاران نیز بسیار زننده و اشتباه بوده و این رفتار باعث تاسف است.

محمدرحیمی افزود: در شرایط موجود که با وجود موبایل ها و شبکه های اجتماعی به واقع هر شهروند یک خبرنگار است، برخوردهای زشت و تهدیدآمیز با قشر فرهیخته رسانه ای اصولا جوابگو نیست و این مورد نیز تذکر داده شد.

وی یادآور شد: در این فروشگاه مرغ توزیع نشده است بلکه همشهریان و البته بی باک ایلامی برای روغن جامد چنین تجمعی ایجاد کردند و سلامت بسیاری از شهروندان ایلامی را در معرض خطر قرار دادند که واقعا جای تأمل دارد.

محمد رحیمی اظهار داشت: روغن های مختلف در فروشگاه‌های سطح شهر به فور وجود دارد و نیازی به اینگونه تجمع های خطرآفرین نیست و مردم باید برای حفظ سلامت خود و دیگران در این شرایط کرونایی بیشتر توجه کنند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار