مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب پیش بینی کرد: امسال تولید چغندرقند در این شهرستان به بیش از 200 هزار تن برسد.
کد خبر: ۹۱۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 24 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه کامران کریمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امسال 3500 هکتار چغندرقند در شهرستان اسلام آباد غرب کشت شده، گفت: تاکنون کار برداشت 140 هزار تن چغندرقند درشهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب متوسط عملکرد مزارع چغندر قند را 60 تن در هکتار عنوان کرد و افزود:  پیش بینی می‌شود در نهایت تولید محصول در این شهرستان به  بالغ بر 200 هزار تن برسد.

وی شهرستان اسلام‌آبادغرب را قطب تولید چغندرقند در استان کرمانشاه برشمرد و یادآوری کرد: این شهرستان بیشترین سطح زیرکشت و تولید چغندرقند در استان کرمانشاه را دارد.

 کریمی با بیان اینکه چغندرقند تولیدی در این شهرستان به دلیل عیار بالای قند از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مورد توجه کارخانه‌های قند است، گفت: در حالی که پایین‌ترین عیار مربوط به چغندر قند عدد 14 است، عیار چغندرقند تولیدی در این شهرستان به طور متوسط بالای 16 است. هرچند به صورت موردی چغندرقند با عیار 18 و حتی 19 که با کیفیت‌ترین نوع محصول هستند، در شهرستان به چشم می‌خورد. 

کریمی در ادامه با اشاره به فعال بودن کارخانه قند اسلام آبادغرب، گفت: بیش از 90 درصد چغندرقند تولیدی در شهرستان اسلام آبادغرب در کارخانه قند فعال همین شهرستان فرآوری می‌شود و تنها  10 درصد تولیدات این شهرستان برای فرآوری به کارخانه قند بیستون و یا کارخانه‌های قند دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

 وی ادامه داد: با همکاری خوب کارخانه قند اسلام‌آبادغرب تلاش شده تا کار تحویل محصول از کشاورزان بدون وقفه ادامه داشته و محصول کشاورزان روی زمین نماند.

به گفته‌ کریمی کار برداشت چغندرقند در اراضی شهرستان اسلام‌آبادغرب از اوایل مهر ماه شروع شده و تا یک ماه آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار