مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: ذخایر خون استان در حد قابل قبول است، اما این وضعیت ناپایدار است چون نیاز به خون همیشگی است.
کد خبر: ۹۱۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 22 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،پژمان صالحی‌فر ، با تشکر و قدردانی از هم‌استانی که در طی چند روز گذشته با اطلاع از وضعیت بحرانی ذخایر خونی استان اقدام به اهدای خون کردند، اظهار داشت: ذخایر خونی به کمترین میزان خود در ماه‌های گذشته رسیده بود که مردم با مراجعه به صورت خانوادگی برای اهدای خون صحنه‌های بی‌نظیر از انسان دوستی را خلق کردند.

وی ادامه داد: اصناف در هفته بسیج به صورت خودجوش در قالب طرح بسیج مردمی اقدام به اهدای خون کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خون استان هم‌اکنون در حد قابل قبول است، گفت: این وضعیت ناپایدار است چون نیاز به خون روزانه و همیشگی است و علاوه بر آن خون و فرآورده‌های خونی تاریخ عمر نگهداری کوتاهی دارند به طوریکه پلاکت را تنها سه روز می‌توان نگهداری کرد، لذا نیاز به حضور مستمر مردم وجود دارد که امیدواریم در ایام باقی‌مانده سال سازمان و نیازمندان به خون را تنها نگذارند.

صالحی‌فر از افراد بهبود‌یافته از بیماری ویروس کرونا که 28 روز از بهبودی آن‌ها گذشته خواست، برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا به بیماران مبتلا به کرونا کمک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار