رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مسابقه بزرگ کتابخوانی «مکتب سلیمانی» با شعار سردار مقاومت و سرباز ولایت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 21 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،مهدی عبدالمالکی، اظهار داشت: مسابقه بزرگ کتابخوانی «مکتب سلیمانی» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با هدف بسط مکتب مقاومت در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و با محوریت مطالعه کتاب «سردار مقاومت و سرباز ولایت» نوشته قاسم نصیرزاده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند این کتاب ها را از فرهنگسراهای شهرداری کرمانشاه تهیه و پس از مطالعه به سوالات آخر کتاب پاسخ داده و تا دهم دی‌ماه تحویل دهند که به ۱۰ نفر، جوایز ارزنده ای اهدا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اشاره‌ای به در مقدمه‌ این کتاب اشاره کرد و گفت: در مقدمه این کتاب آمده که «مقاومت» از واژه‌های بنیادین و فطری است که ریشه قرآنی دارد و با مفاهیم و آیات اجتماعی قرآن ارتباط معناداری دارد. براساس دلالت‌های لغوی و تفسیری می‌توان آن را معادل با توحید، عدالت و در نهایت، اسلام قرار داد که این امر مهم و ذاتی، گاه با برداشت‌های نارسا به افراط و تفریط کشیده شده و بیشتر بر روش مقاومت مانند: تقابل، جنگ و قتال توجه شده است.

وی اضافه کرد: فرهنگسرای شهر در چهار راه مطهری(جوانشیر)، فرهنگسرای استاد جلال‌الدین کزازی در فرهنگیان جنب مسجد قبا، فرهنگسرای گل نرگس در ابتدای شهرک ژاندارمری جنب کلانتری آزادگان، فرهنگسرای کوثر در چهارراه آل آقا جنب پارک شهید درخشان، فرهنگسرای خانواده در بلوار جنب پارک فدک و سرای محله ی شهرک دولت آباد در سه‌راهی شرکت قرار دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار