رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کمبود نهاده‌ها و کاهش میزان جوجه‌ریزی سبب شده الان مرغ گرم به قیمت هر کیلویی 27 هزار تومان و حتی بیشتر به دست مصرف کننده برسد.
کد خبر: ۹۱۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 21 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، قیمت‌ها در بازار مرغ دوباره افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ در استان به قیمت ۲۷ هزار تومان و حتی بالاتر به فروش می‌رسد.

براساس آنچه مرغداران می‌گویند، افزایش قیمت نهاده‌های دامی و تامین آن، کار را برای آن‌ها سخت کرده و همین موضوع موجب شده قیمت‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد، از طرفی جوجه‌ریزی از سوی مرغداران به شدت کاهش یافته و همین عامل موجب شده عرضه به بازار هم کم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه در همین خصوص، اظهار داشت: عمده نهاده‌ها در سه بخش تقسیم نهاده‌های خوراک دام و صنعت دام و طیور، کود و تغذیه گیاهی و سموم شیمیایی و مبارزه با آفات و بیماری‌ها علف‌های هرز تعریف می‌شود.

نوربخش حاتمی ادامه داد: کشور در تامین بخش بزرگی از نهاده‌های دامی وابسته به واردات است، بنابراین در تامین بخش‌های نهاده‌های دامپروری و طیور باید وارداتی داشته باشیم که امسال به دلیل مشکلاتی از جمله تحریم‌ها، تامین ارز، حمل و نقل، خرید، تخلیه در بنادر و... با مشکلاتی مواجه شویم‌.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی ما در سال‌جاری کمتر از ۴۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور را با ارز یارانه‌ای تامین کردیم و تولید کنندگان مجبور شدند حدود ۶۰ درصد از مایحتاجات خود را از سایر منابع و بازار آزاد تامین کنند و که همین تامین نهاده‌ها با قیمت بالا، سبب افزایش قیمت مرغ شد.

حاتمی ادامه داد: در جریان مشکلات مرغداران هستیم و به جد پیگیر مشکلات آن‌ها هستیم، لذا توقع همکاری از این قشر زحمت‌کش را نیز داریم، امروز متاسفانه شاهد افزایش قیمت مرغ درب واحدهای تولیدی استان بیش از مقدار مصوب هستیم.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور اعلام شده مرغ زنده درب مرغداری با قیمت کیلویی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود، اما طبق آنالیز و بررسی‌ها که با اتحادیه‌ها انجام شد، قیمت تمام شده مرغ بیش از این میزان بود.

نوربخش خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با سود 10 درصدی که برای مرغدار در نظر گرفته شد باید ۱۷ هزار تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، ولی امروز شاهد عرضه آن به میزان هر کیلوگرم ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان درب واحدهای تولیدی استان هستیم که همکاران پیگیر این موضوع هستند.

وی خطاب به مرغدارن استان، گفت: از آنجا که ما تا سطح عمده‌فروشی قیمت‌ها را بررسی می‌کنیم، علی‌رغم نگاهی که به تولید و تکلیفی که در مقابل حفظ و حراست تولید داریم در راستای حفظ حقوق مصرف کننده، با ادمه این روند برخورد خواهیم کرد.

نوربخش تصریح کرد: طی ۴۰ و ۵۰ روز گذشته هم به دلایلی کاهش جوجه‌ریزی داشتیم که الان با مشکل عرضه مواجه شده‌ایم البته این مشکل طی چند روز آینده حل می‌شود، ولی همین دلایل سبب شده الان مرغ گرم به قیمت هر کیلویی 27 هزار تومان و حتی بیشتر به دست مصرف کننده برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار