مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون گزارشی از مشکل حاد سیلاب یا آبگرفتگی در سطح استان نداشته‌ایم، گفت: آماده باش امشب عمدتا در نواحی غربی استان خصوصا شهرستان ثلاث باباجانی است.
کد خبر: ۹۱۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 21 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلیل بالایی با اشاره به پشت سر گذاشتن نزدیک به نیمی از بارش‌های پیش بینی شده در استان، افزود: شدت نیمه اول بارش‌ها برای نواحی شرقی استان و کرمانشاه بود و تاکنون مشکل حادی از نقاط مختلف استان گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه این بارش از اولین بارش‌های قابل توجه سال زراعی جاری است، فعلا زمین، رودخانه‌ها، سدها و نهرها ظرفیت پذیرش بارش‌ها را دارند و از همین رو کمتر مشکل سیلاب را داشتیم.

به گفته این مسئول، آبگرفتگی شدید معابر نیز خصوصا در شهر کرمانشاه کمتر از بارندگی قبل رخ داد، زیرا بارندگی قبلی با شدت زیاد و در زمان کوتاهی رخ داد و جوی‌های آب شهر دیگر ظرفیت پذیرش نداشتند.

وی ادامه داد: از آنجایی که از قبل نقاط آسیب زا که در بارندگی قبلی کرمانشاه باعث آبگرفتگی شدید معابر بود را شناسایی کردیم، با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه رفع گرفتگی کانال‌ها و نهرها انجام شد و اکنون مشکل جدی در زمینه بالا آمدن آب در معابر نداریم.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، این کار در سایر شهرستان‌های استان نیز به مسئولیت معاونت عمرانی فرمانداری ها انجام شد.

بالایی با بیان اینکه شدت بارش‌ها از بعدازظهر امروز تا شب برای نواحی غربی استان خواهد بود، عنوان کرد: اکنون شهرستان‌های غربی استان در آماده‌باش هستند.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین، منطقه اورامانات و خصوصا شهرستان ثلاث باباجانی به احتمال زیاد بارش بیشتری خواهند داشت و هشدارهای لازم به آنها داده شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار