به گفته سرپرست تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه برای ۶۸۰ هزار کرمانشاهی که روش آزادسازی غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند شرکت سرمایه‌گذاری با نماد بورسی «وسکرشا» تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۱۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 21 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،محمد بهمن افزود: از آنجایی که این شرکت ها نیاز به مجمع، هیات مدیره و مدیرعامل دارند برای همین دولت در فراخوانی که از طریق سایت «ستان» داشت از افراد داوطلب عضویت در هیات مدیره برای ثبت نام دعوت کرد.

وی ادامه داد: در مرحله اول فراخوان فقط افرادی که روش غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده بودند امکان ثبت نام داشتند اما به دلیل استقبال کم، برای همه افراد به شرط کارمند دولت نبودن و همچنین خریداری سهام شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استانی ولو به اندازه یک سهم امکان ثبت نام فراهم شد.

آنچنان که وی گفت: آخرین مهلت ثبت نام ۱۵ آبان ماه بوده و هم اکنون باید منتظر اعلام اسامی از طرف وزارت اقتصاد ماند، ضمن اینکه مدیریت مستقیم این شرکت ها در پنج سال اول تشکیل برعهده دولت خواهد بود و بعد از پنج سال به اعضای هیات مدیره منتقل خواهد شد.

به گفته سرپرست تالار بورس منطقه ای کرمانشاه، سرمایه اصلی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت کرمانشاه در حقیقت همان شرکت های تشکیل دهنده سهام عدالت است و افرادی که به طور متوسط ۵۰۰ هزار تومان سهام عدالت داشتند هم اکنون دارای ۱۲۵ هزار سهم هستند.

بهمن همچنین افزود: ارزش هر سهم شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت کرمانشاه در ابتدا ۱۰۰ تومان بود که الان ۱۳۰ تومان شده است و نماد بورسی شرکت نیز وسکرشا است که افراد می توانند با تغییر کارگزار ناظر اقدام به خرید و فروش سهام این شرکت کنند.

هر چند وی تاکید کرد: درخواست فروش به معنای فروش سریع و نقدشوندگی سهام نیست و این موضوع به عرضه و تقاضای بازار بستگی دارد.

او با اشاره به ارزشمند بودن سبد شرکت های سهام عدالت توصیه کرد که افراد از فروش سهامشان خودداری کنند که چرا که این شرکت ها در آینده چشم انداز سود دهی خوبی دارند.

در استان کرمانشاه یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر مشمول سهام عدالت هستند که ۷۶۰ هزار نفر روش آزادسازی مستقیم و حدود ۶۸۰ هزار نفر نیز روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند.

هم اکنون ۳۱ شرکت کارگزاری بورسی در تالار بورس منطقه کرمانشاه فعالیت می کند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار