مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در طرح ۳۰۷۰ تا پایان بهمن ماه سال جاری، حداقل ۳۰ خدمت تامین اجتماعی در کرمانشاه، غیرحضوری می شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 19 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،ایمان بیوس اظهار کرد: ۴۵ میلیون نفر در کل کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و در استان کرمانشاه با جمعیت تقریباً ۲ میلیون نفری، ۷۶۶ هزار نفر یعنی ۴۰ درصد از خدمات تأمین اجتماعی بهره می‌گیرند.

وی افزود: طرح ۳۰۷۰ از هفته جاری در کرمانشاه آغاز شده و تا آخر بهمن ماه ادامه دارد که این طرح با توجه به شعار آن، ۳۰ خدمت تا پایان سال به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به مراکز را کاهش می‌دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: اولین خدمت صورت گرفته مربوط به کمک هزینه‌های ازدواج است که با همکاری سازمان ثبت و احوال ماهانه لیست افراد ازدواج کرده به سازمان تأمین اجتماعی ارسال می‌شود و پس از تأیید و ثبت شماره حساب توسط افراد مبلغ کمک هزینه به حساب واجدین شرایط واریز می‌شود.

وی با اشاره به مبلغ کمک هزینه ازدواج، گفت: میزان مبلغ واریزی کمک هزینه ازدواج حداقل دستمزد ماهیانه است که فقط به افرادی که برای بار اول ازدواج می‌کنند تعلق می‌گیرد.

بیوس با اشاره به خدمت دوم صورت گرفته در هفته اول طرح ۳۰۷۰، تصریح کرد: دختران مجرد که با پدر و مادر زندگی می‌کنند باید در طول سال با مراجعه به مراکز مجرد بودن خود را اعلام می‌کردند و تعداد این مراجعات هزار و ۲۰۰ عدد بود که این خدمت نیز با همکاری سازمان ثبت احوال الکترونیکی انجام خواهد گرفت و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی گفت: خدمت سوم در طرح ۳۰۷۰، ابلاغ الکترونیکی احکام (اعلامیه، اخطاریه، اجراییه) است که این کار به صورت فیزیکی انجام می‌گرفت و کار فرمایان با مشکل مواجه می‌شدند اما اکنون در سایت سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در بخش احکام مطالبات به صورت الکترونیکی قابل مشاهده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بهترین خدمات غیرحضوری مربوط به احکام مطالبات است که به رضایت ۱۰۰ درصدی در این حوزه نزدیک شده‌ایم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار