استاندار کرمانشاه :
استاندار كرمانشاه گفت: مدیریت کرونا و حفظ سلامتي مردم براي ما بسيار مهم و حائز اهميت است و مردم مطمئن باشند كه مديريت ارشد استان از هيچ اقدام و برنامه اي براي تحقق سلامتي آنها دريغ نخواهد كرد.
کد خبر: ۹۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 19 November 2020

به گزارش خبرنگارتابناک کرمانشاه   هوشنگ بازوند استاندارکرمانشاه امروز پنچ شنبه در جلسه استاني مبارزه با كرونا كه با حضور مديران دستگاه هاي ذيربط و ارتباط تصويري(ويدئوكنفرانس) با فرمانداران در محل سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر كشور و استان كرمانشاه با ويروس كرونا درگير شديد هستند و به همين لحاظ در ستاد ملي كرونا جهت  تعطيلي 15 روزه در استان هاي قرمز در چارچوب يكسري ضوابط و شرايط ويژه تصميماتي اتخاذ شده است.

وي بيان داشت: اين تعطيلي ها و محدوديت هاي جديد از ساعت 12 جمعه شب همين هفته در قالب مستندات و پروتكل هاي بهداشتي  در كشور اجرايي مي شود و در واقع اين جلسه اي كه هم اكنون در كرمانشاه تشكيل شده آخرين جلسه با بيش از 15 نفر قبل از اجرايي شدن برنامه محدوديت هاي جديد است.

از روز شنبه برگزاري جلسه با بيش از 15 نفر ممنوع است

مقام عالي استان تاكيد كرد: جلسات بعدي در استان بايد حتماً در حد 15 نفر باشد و اگر در نظر است كه جلسات با حضور مديران بيشتر برگزار شود براي رعايت اين پروتكل، دستگاه ها نسبت به تشكيل كارگروه هاي ذيل آن جلسه اقدام كنند لذا از روز شنبه تشكيل جلسات اداري با بيش از 15 نفر ممنوع است و هيچ دستگاه هي حق ندارد كه جلسه اي با بيش از اين تعداد برگزار نمايد.

حل مشكلات بيماري كرونا نيازمند وفاق و انسجام و همكاري بيشتر مردم است

وي با بيان اينكه 27 استان از جمله استان كرمانشاه درگير مستقيم با ويروس كرونا هستند، تصريح كرد: اينكه توقع داشته باشيم كه ما هيچ كاري انجام ندهيم و از تهران بخواهيم كه مشكلات ما را حل كنند اين توقع به جا و درستي نيست و براي حل مشكلات نيازمند يك انسجام و همكاري در استان هستيم كه كارها را با همكاري خود مردم با جديت به پيش ببريم.

نماينده عالي دولت در استان ادامه داد: همه بايد متعهد شويم كه بتوانيم از اين بحران عبور كنيم و براي عبور از اين بحران نيازمند انسجام، وفاق و هماهنگي بيشتر در استان بدون هيچ گونه نااميدي هستيم.

مدیریت کرونا و حفظ سلامتي مردم براي ما بسيار مهم و حائز اهميت است

وي با بيان اينكه هيچ موضوعي مهم تر و واجب تر از سلامتي مردم براي ما وجود ندارد، تصريح كرد: به لحاظ اينكه سلامتي جامعه اولويت اصلي استان است، ما مي توانيم تمامي كارها و فعاليت ها را تعطيل كنيم زيرا مدیریت کرونا و حفظ سلامتي مردم براي ما بسيار مهم و حائز اهميت است.

وي خطاب به مديران گفت: مردم اگر احساس كنند كه مديران براي عبور از اين بحران پاي كار هستند آنها هم همكاري و مشاركت خود را براي كنترل بيماري كرونا افزايش مي دهند اما اگر ببينند كه مديران به صورت قوي حضور ندارند، آنها هم دلسرد مي شوند زيرا وقتي مي بينند كه تمامي اين كارها براي سلامتي خود آنها است همكاري خود را به منظور رعايت پروتكل هاي بهداشتي افزايش خواهند داد.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: بيش از 80 درصد مردم نگران سلامت خود و مردم جامعه هستند و براي اينكه بتوانند بيماري را كاهش دهند حتماً در اجراي طرح ها مشاركت خوبي خواهند داشت و اين به معناي لزوم مشاركت و همكاري بيشتر از سوي دستگاه هاي اجرايي است.

كرمانشاه به عنوان اجراي برنامه راهبردي محله محور انتخاب شده است

بازوند در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه راهبردي محله محور براي مقابله با بيماري كرونا بيان داشت: استان كرمانشاه به عنوان پايلوت اجراي اين طرح انتخاب شده كه بر اساس آن برنامه راهبردي محله محور براي مقابله با كرونا مبتني بر "يك خانه يك پايگاه سلامت" اجرايي مي شود و دستگاه هاي ذيربط به ويژه فرمانداران با مسئوليت شبكه هاي بهداشت و تعيين گروه بندي ها موظف به اجراي دقيق برنامه در استان هستند.

وي اجراي كامل و مناسب طرح را مستلزم كمك و همكاري ساير دستگاه ها عنوان كرد و گفت: اين برنامه كه با هدف قطع زنجيره اتصال ويروس كرونا تدوين شده براي اجراي بهتر آن همه بايد كمك و همكاري داشته باشيم و از فوايد اين طرح علاوه بر كاهش و قطع زنجيره اتصال، حداقل فرصتي براي كادرهاي درمان براي استراحت پس از 9 ماه فراهم مي شود.

اجراي طرح هاي مربوط به سلامتي مردم در اولويت كاري قرار دارد

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: همه دستگاه ها بايد همه امكانات خود را در اختيار اجراي اين برنامه راهبردي قرار دهند و به اين گونه نباشد كه اگر از دستگاهي چند خودرو خواسته شد عنوان كند كه نداريم و نمي شود زيرا هيچ اولويتي از اجراي طرح هاي مربوط به سلامتي مردم و مبارزه با ويروس كرونا وجود ندارد لذا مديران دستگاه ها و ادارات اولويت كاري خود را همكاري با اجراي اين برنامه قرار دهند و از همكاران خود بخواهند كه هر گونه امكانات و خودرويي مورد نياز بود با گشاده رويي به انجام وظيفه بپردازند.

مقام عالي استان ادامه داد:  براي اجراي طرح راهبردي قطع زنجيره اتصال ويروس كرونا چنانچه به خانواده اي گفته شد كه موظف هستيد در خانه بمانيد همه بايد به آن عمل كنند و اگر موضوعاتي مانند رفتن به بيرون به منظور معشيت و كسب درآمد عنوان مي شود، ستادها و نهادهاي ذيربط موظف به تامين مايحتاج عمومي چنين خانوارهايي هستند.
خيرين و سمن ها همكاري خود را براي اجراي برنامه راهبردي محله محور افزايش دهند

وي گفت: هلال احمر، كميته امداد و بهزيستي با هماهنگي دانشگاه علوم پزشكي، بسيج و ديگر نهادها بايد امكانات و مايحتاج عمومي و همچنين برنامه هاي غذايي افرادي كه قصد خروج از منزل به منظور كسب درآمد را دارند، تامين و تهيه كنند و در اين راستا از خيرين و سمن ها انتظار داريم كه همكاري خود را براي اجراي اين برنامه هدفمند افزايش دهند.

بازوند اظهار داشت: در جلسه فردا كه با حضور سپاه، دانشگاه علوم پزشكي و نهادهاي ذيربط در استانداري تشكيل مي شود جزئيات اين طرح به دقت مورد بررسي قرار مي گيرد تا طرح از روز شنبه در مناطق مختلف آغاز و اجرايي شود.

رئيس شوراي اداراي استان همچنين گفت: براي اجراي اين طرح امكان دارد براي موضوع قرنطينه (غير از قرنطينه خانگي) به مهمانسراي ادارات نياز پيدا كنيم كه از معاون توسعه مديريت و منابع استانداري مي خواهيم نسبت به مشخص شدن اين مهمانسراها جهت در اختيار گذاشتن آنها در صورت لزوم اقدام كند.

بحث رديابي از طريق گوشي همراه براي سلامتي مردم است

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به موضوع رديابي از طريق گوشي همراه گفت: اين موضوع به هيچ عنوان به معناي كنترل مردم نيست و تنها براي سلامتي مردم و آگاه نمودن از وضعيت بيماري  در نظر گرفته شده است لذا با توجه به اينكه كه گروه هاي معاند نظام به دنبال بهره برداري از اين موضوع هستند ضرورت دارد كه اجراي آن به صورت دقيق با هدف آگاه سازي و اطلاع رساني به مردم تشريح شود و مديركل فناوري استان با حضور در صداوسيما با آگاه سازي مردم اطلاع رساني كند كه اين كار تنها براي سلامتي مردم است و اصلاً بحث رديابي و كنترل در ميان نيست.

وي همچنين تاكيد كرد: در تعطيلي 15 روزه ضرورت دارد كه با همكاري دانشگاه علوم پزشكي جزئيات اين تعطيلي ها براي عموم مردم اطلاع رساني شود و صداوسيما در اين راستا نقش مهمي دارد كه بايد باشيوه هاي جديد و بدور از كارهاي تكراري نسبت به اقناع سازي جامعه بپردازد.از هيچ اقدام و برنامه اي براي تحقق سلامتي مردم دريغ نخواهيم كرد.

بازوند با اشاره به فوتي هاي روزانه كرونا در استان، اين تعداد فوتي ها را نگران كننده دانست و گفت: در بعضي از روزها با 24 فوتي روبرو بوديم و اين نشان مي دهد كه هر 50 دقيقه يك از هم استان هاي ما فوت مي كند لذا بواسطه اينكه در قبال سلامتي مردم مسئول هستيم از همه مديران و مردم شريف استان مي خواهيم كه با قاطعيت نسبت به رعايت پروتكل هاي بهداشتي اقدام كنند و مردم مطمئن باشند كه ما از هيچ اقدام و برنامه اي براي تحقق سلامتي آنها دريغ نخواهيم كرد.

وي در پايان خواستار تشريح جزئيات تردد و رفت و آمد از روز شنبه هفته آينده توسط دستگاه هاي ذيربط شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار