رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که براساس پیش بینی‌ها موج چهارم شیوع بیماری کووید ۱۹ از دی ماه ۹۹ در ایران و استان کرمانشاه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 19 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «محمودرضا مرادی» در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: براساس اقدامات انجام شده ما می توانیم تا سقف یک هزار و ۵۰۰ نفر را در بیمارستان های استان بستری کنیم.

وی افزود: برای رویارویی با این موج علاوه بر بیمارستان های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان های تامین اجتماعی و ارگان های نظامی نیز برای ورود به این موج باید آماده شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی توضیح داد: این بیمارستان ها نیاز دارند که از نظر دستگاه های اکسیژن ساز و تجهیزات مربوط به مراقبت‌های ویژه تجهیز شوند.

هفت شهرستان در وضعیت قرمز

مرادی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های استان گفت: اکنون شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، سنقر و کلیایی، سرپل ذهاب، هرسین، جوانرود و صحنه در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر، قصرشیرین و گیلانغرب در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان دالاهو نیز در وضعیت زرد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده اکنون خانواده ها به صورت همزمان به ویروس کرونا مبتلا می شوند، افزود: این نوع از شیوع بیماری می‌تواند ناشی از برپایی شب نشینی های خانوادگی و دورهمی ها باشد که منجر به تشدید شیوع آن شده است.

مرادی با اعلام اینکه آمار ابتلای روستاییان به کرونا افزایش پیدا کرده است، گفت: در روزهای اخیر میزان مراجعه روستانشینان مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان ها افزایش پیدا کرده است.

مرادی افزود: این افزایش شیوع بیماری در روستاها می تواند ناشی از پایان فصل کشت و افزایش دورهمی های روستایی باشد، از این رو باید با فرهنگ سازی این دورهمی ها را کاهش دهیم.

کرونا جان ۱۳ کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: ۱۳ هم استانی دیگر در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به هزار و ۱۲۹ نفر رسید.

مهدی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ۱۳ نفر شامل پنج نفر در کرمانشاه، شهرستان های پاوه، گیلانغرب و روانسر هر یک ۲ نفر و در سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب هم هر کدام یک نفر می شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳ نفر در استان کرمانشاه با علایم کرونا بستری و ۱۷۱ مورد بیمار هم پس از بهبودی ترخیص شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۱ هزار و ۳۰۲ نفر با علایم کرونا در استان بستری شدند و ۱۹ هزار و ۱۱۸ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون هزار و ۶۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار