فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از آمادگی سپاه برای راه اندازی بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 18 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سردار بهمن ریحانی امروز(۲۸ آبان)، با اشاره به آمادگی سپاه برای هر نوع کمک به دانشگاه علوم پزشکی در حوزه خدمات رسانی به بیماران کرونایی در استان، گفت: بیمارستان صحرایی مجهز و به روزی را طراحی کرده ایم که خدمات خوبی را در صورت برپایی ارائه خواهد کرد که البته امیدوارم نیاز به برپایی این بیمارستان صحرایی در استان نباشد.

به گزارش ایسنا، ریحانی با بیان اینکه هم اکنون روزانه حداقل ۵۰ طلبه و بسیجی را برای کمک به کادر درمان به بیمارستانها اعزام می کنیم، ادامه داد: همچنین روزانه ۱۵ پرستار برای کمک به کادر درمان به بیمارستانهای استان اعزام می شوند.

ریحانی اضافه کرد: در حالی که بر اساس برنامه ریزی ها باید ۴۰ تخت از بیمارستان ها و مراکز درمانی سپاه برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی خالی می شد، هم اکنون حدود ۹۰ تخت این مراکز مشغول خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی را در شهر کرمانشاه برای اختصاص به بیماران کرونایی آماده کرده ایم که البته متقاضی زیادی نداشته اند و چنین فضاهایی در شهرستانها هم در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار پایگاه های سلامت محور در استان، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که سپاه با وزارت بهداشت منعقد کرده پایگاه های سلامت محور با رویکرد انجام اقدامات پیشگیرانه یعنی بیماریابی و ارائه خدمات بهداشتی و حتی معیشتی کار خود را در استان آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: پایگاه های سلامت محور می کوشند تا با تکیه بر غربالگری هوشمند، بیماران کرونایی را شناسایی کرده و در قطع زنجیره انتقال بیماری نقش آفرینی کنند.

از تفکر بسیجی دست نمی کشیم

فرمانده سپاه نبی اکرم( ص) استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آغاز هفته بسیج از ۳۰ آبان، گفت: شعار محوری هفته بسیج امسال "بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین" بوده و برنامه ها با رویکرد نهضت مومنانه برگزار خواهند شد.

ریحانی اضافه کرد: اگرچه امسال به دلیل شیوع کرونا برنامه های هفته بسیج با نگاه متفاوتی برگزار خواهد شد، اما باید فضایی درست کنیم که تفکر و فرهنگ بسیجی فراموش نشود.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: بدون تعارف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تفکر بسیجی سربلند و با عزت بوده و در شرایطی که همه جهان استکبار علیه ما هجمه کرده اند، با آهنگی پرشتاب به سمت خواسته های انقلابی خود پیش می رود.

ریحانی تاکید کرد: با تفکر بسیجی توانسته ایم در برابر تهدیدات گاه و بی گاه دشمنان ایستادگی کنیم، لذا نباید فرهنگی که ما را در برابر این تهدیدات بیمه کرده، فراموش کنیم.

ریحانی ادامه داد: گرچه در شرایط اقتصادی و بهداشتی سختی قرار داریم که ممکن است برخی از مردم گلایه ها و حتی اعتراضات به حقی هم نسبت به شرایط داشته باشند، اما همه اینها سبب نمی شود از تفکر بسیجی دست بکشیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی در هفته بسیج، گفت: پیش از این هم بالغ بر ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۵۱ میلیارد تومان در استان توزیع شده که تلاش کرده ایم تا با راه اندازی یک سامانه توزیع عادلانه بسته های معیشتی را داشته باشیم، بگونه ای که هر خانواده نیازمند حداقل یکبار بسته های معیشتی را دریافت کرده باشند.

وی در ادامه اشاره ای هم به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان با هدف دسترسی بیشتر مردم به ویژه مردم مناطق محروم به حقوقدانان داشت و گفت: تاکنون ۷۶ مسجد این طرح را اجرا کرده و خدمات حقوقی به قریب ۱۶ هزار نفر ارائه شده است.

اعزام تیم های پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون، اجرای پویش نذر خون، برپایی ایستگاه های آمران سلامت با رویکرد آگاهی رسانی و توزیع رایگان بسته های بهداشتی، گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی، اعزام اکیپ های سیار دامپزشکی، ویزیت رایگان درمانگاه های سپاه در روز پنجم آذر، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، تحویل واحدهای مددجویان کمیته امداد و آزادسازی ۴۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از دیگر برنامه های هفته بسیج است که ریحانی از آنها نام برد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار