وداع با شهید زین الدین در سال ۱۳۶۳
ما‌ها از احوال و جزئیات بیشتری از این شهید برخوردار بودیم، مقاومتش را در جنگ دیدیم، تمرکزش را بر خدا مشاهده کردیم، که این‌ها را اگر می‌شد نوشت و اگر انسان توانایی بیان می‌داشت یا توانایی قلم می‌داشت و این‌ها را ترسیم می‌کرد، قطعاً عده‌ای در دنیا پیدا می‌شدند و می‌گفتند این‌ها فرشته اند و بلکه بالاتر از فرشته.
کد خبر: ۹۱۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹ 18 November 2020

محسن رضایی: پيام امام را پشت بى‌سيم به مهدى ابلاغ كردم + ویدیو

به گزارش تابناک قم، محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در مراسم وداع با پیکر شهید زین الدین در قم با یادآوری حماسه‌ای که این فرمانده دلاور در دوران دفاع مقدس به ویژه در عملیات خیبر رقم زد، گفت: اگر انسان توانایی بیان می‌داشت یا توانایی قلم می‌داشت و این‌ها را ترسیم می‌کرد، قطعاً عده‌ای در دنیا پیدا می‌شدند و می‌گفتند این‌ها فرشته اند و بلکه بالاتر از فرشته‌.

جنگی که در شهریور ۱۳۵۹ ه ش توسط دیکتاتور معدوم عراق، صدام حسین به مردم ایران تحمیل شد، ظهور اسطوره‌هایی را در پی داشت که غیر از تاریخ صدر اسلام، در هیچ برهه‌ای از تاریخ بشر، نشانی از آن‌ها نیست و مهدی زین الدین، یکی از این اسطوره هاست. با آغاز تهاجم دشمن بعثی به مرز‌های میهن اسلامی، شهید زین‌الدین بی‌درنگ پس از گذراندن آموزش کوتاه مدت نظامی، به همراه یک گروه صدنفره خود را به جبهه رساند و به نبرد بی‌امان علیه کفار بعثی پرداخت.

محسن رضایی: پيام امام را پشت بى‌سيم به مهدى ابلاغ كردم + ویدیو

محسن رضایی، فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس در ویدیویی که می‌بینید و مربوط به سال ۱۳۶۳ و مراسم وداع با پیکر شهید زین الدین در قم است، می‌گوید: «مهدی را خیلی از برادران عزیز شهرستان قم، استان مرکزی، استان زنجان و استان سمنان دیده اند و از دور با ایشان آشنا شدند، اما ما‌ها از احوال و جزئیات بیشتری از این شهید برخوردار بودیم، مقاومتش را در جنگ دیدیم، تمرکزش را بر خدا مشاهده کردیم، که این‌ها را اگر می‌شد نوشت و اگر انسان توانایی بیان می‌داشت یا توانایی قلم می‌داشت و این‌ها را ترسیم می‌کرد، قطعاً عده‌ای در دنیا پیدا می‌شدند و می‌گفتند این‌ها فرشته اند و بلکه بالاتر از فرشته.»

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش یادآور می‌شود: «برادرمان مهدی، خودش یک‌تنه قسمت ضلع غربی جزیره و بخشی از جنوب جزیره در اختیارش بود. آنچنان ماهرانه فرماندهی کرده بود، به برادران بسیجی دستور داده بود کانال کنده بودند و این اولین گره جنگ ما بود که مهدی با تدبیر این گره را باز کرد. مشکل جنگ در روز که یک مشکل بزرگی بود که ما معمولا سعی می‌کردیم در روز با دشمن زیاد نجنگیم، مهدی عزیز، این طلسم جنگ در روز را شکست. در جزایر ماند، مقاومت کرد و طلسم جنگ در روز را ایشان با قوت الهی و نصرت‌های خداوند متعال شکست و سد اینکه ما نمی‌توانیم در روز بجنگیم از بین رفت.»

محسن رضایی: پيام امام را پشت بى‌سيم به مهدى ابلاغ كردم + ویدیو

محسن رضایی خاطرنشان می‌کند: «در جریان عملیات خیبر، وقتی که جزایر خیبر به دست رزمندگان اسلام فتح شد و برادران ما وارد جزایر شدند و جزایر را گرفتند، بعد از چند روز دشمن خودش را آماده کرد تا به جزایر حمله کند. در چنین شرایطی وقتی که پیام امام عزیز (ره) را به فرماندهان رساندیم از جمله مهدی، من مهدی را پشت بی سیم آوردم و چند تن از برادران دیگر مثل شهید عزیزمان حاج همت، پشت بی سیم آوردم و به ایشان گفتم: برادران، امام (ره) فرموده که شما باید استقامتتان را در جزایر به دنیا نشان دهید. همان بود فقط. ما آنچنان رزمی از این برادر‌ها دیدیم، آنچنان مقاومتی دیدیم، آنچنان قوتی دیدیم، آنچنان قدرتی دیدیم، آنچنان توکل بر خدایی دیدیم که در اوج عدم امکانات مادی این‌ها ماندند و در جزایر جنگیدند و جزایر را حفظ کردند.»

مهدی زین الدین پس از مدتی مسئول شناسایی یگان‌های رزمی و بعد از آن نیز مسئول اطلاعات – عملیات سپاه دزفول و سوسنگرد شد. بخشی از موفقیت‌های بدست آمده توسط رزمندگان اسلام در عملیات فتح‌المبین، مرهون تلاش و زحمات ایشان و همکارانش در زمان تصدی مسئولیت اطلاعات – عملیات سپاه دزفول و محور‌های عملیاتی بود. شهید زین‌الدین در عملیات بیت‌المقدس مسئولیت اطلاعات ـ عملیات قرارگاه نصر را بر عهده داشت و به خاطر لیاقت، ایمان، خلوص، استعداد رزمی و شجاعت فراوان، در عملیات رمضان به عنوان فرمانده تیپ علی‌بن ابیطالب (ع) ـ که بعد‌ها به لشکر تبدیل شد ـ انتخاب گردید. لشکر مقدس علی‌بن ابیطالب (ع) در تمام صحنه‌های نبرد سپاهیان اسلام (عملیات محرم، والفجر مقدماتی، والفجر ۳ و والفجر ۴) خط شکن و به عنوان یکی از یگان‌های همیشه موفق، نقش حساس و تعیین کننده‌ای را بر عهده داشت.

صبر، استقامت، مقاومت جانانه و به یادماندنی این یگان، همگام با سایر یگان‌ها در عملیات پیروزمندانه خیبر بسیار مشهور است. هنگامی که دشمن از هوا و زمین و با انواع جنگ‌افزار‌ها و هواپیما‌های توپولوف و میگ و بمب‌های شیمیایی و پرتاب یک میلیون و دویست هزار گلوله توپ و خمپاره، جزایر مجنون را آماج حملات خویش قرار داده بود، او و یگان تحت امرش مردانه و تا آخرین نفس جنگیدند و دشمن زبون را به عقب راندند و جزایر را حفظ کردند. خصوصیات بارز او شجاعت و شهامت بود. خط شکنی شب‌های عملیات و جنگیدن با دشمن در روز و مقاومت در برابر سخت‌ترین پاتک‌ها به خاطر این روحیه بود؛ روحیه‌ای که اساس و بنیان آن بر ایمان و اعتقاد به خدا استوار بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار