مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تشکیل بانک اطلاعاتی اشیاء تاریخی استان و ثبت بیش از ۷۶۰۰ شی تاریخی کشف شده در آن خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 17 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،امید قادری بااشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی اشیاء تاریخی استان، اظهارکرد: تاکنون بیش از 7600 شی تاریخی کشف شده در استان را در این سامانه ثبت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اشیاء تاریخی کشف شده در استان مربوط به ادوار مختلف هستند، گفت: در بین این میراث بجامانده، آثاری از انسان‌های نئاندرتال تا عصر کنونی را داریم که حاکی از غنی بودن تاریخ و تمدن این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با تاکید براینکه بانک اطلاعاتی اشیاء تاریخی استان مدام در حال بروزرسانی است، اعلام کرد: با هر کاوش باستان شناسی و یا کشفیاتی که از قاچاقچیان اشیاء تاریخی داریم، آمار اشیاء تاریخی استان هم بروز رسانی می‌شود.

وی درخصوص شرایط نگهداری اشیاء تاریخی استان هم گفت: بخش زیادی از این اشیاء تاریخی در استان و در شرایط و فضایی مناسب و استاندارد نگهداری است.

قادری در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت دندان کشف شده کودک نئاندرتالی که سال گذشته در محوطه باستانی صخره "باوه یوان" کرمانشاه کشف شد هم گفت: طی کاوش‌هایی که سال گذشته در محوطه باستانی پناهگاه صخره ای باوه یوان به سرپرستی دکتر سامان حیدری گوران انجام گرفت، دندان شیری کودک نئاندرتالی کشف شد که بین 42 تا 45 هزار سال پیش زندگی می‌کرده است.

وی با بیان اینکه دندان کشف شده هم اکنون در استان نگهداری می‌شود، در پاسخ به این پرسش که ماجرای انتقال این دندان به موزه ملی ایران برای نمایش آن به کجا انجامید، اضافه کرد: هیچ درخواست رسمی از سوی موزه ملی ایران برای انتقال این دندان باستانی نداشته‌ایم و درحال حاضر هم در شرایط مناسبی در کرمانشاه نگهداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: درصورتی که موزه باستان شناسی استان با تامین اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تکمیل شود، می‌توانیم این اشیاء تاریخی را به منظور بازدید عموم به نمایش بگذاریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار