محسن ارجمندی:
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری از مهمترین اقدامات این سازمان در راستای مدیریت شهری کلانشهر کرمانشاه خبر داد و گفت: شهرداری از محل اوراق ۴۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید اتوبوس‌های نو تخصیص داده است.
کد خبر: ۹۱۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 15 November 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محسن ارجمندی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: معاونت حمل و نقل ترافیک یک معاونت گسترده است از جمله دستاورد‌های این سازمان: ایجاد یک سازمان جدیدالاحداث به نام سازمان حمل بار است که اجاره، بیمه و امنیت بار را مدیریت می‌کند. از ۱۹ اسفند ماه سال گذشته با توجه به شرایط ترافیکی که بر شهر حاکم بود اولویت و برنامه‌هایی را پیگیری کردیم. اولین مورد، تصادفات و بالا بودن آمار فوتی‌های ناشی از آن بود که بر اساس آمار‌ها بیش از ۱۱۰ نفر تلفات فوتی درون شهری داشتیم، این آمار نشان از حمل و نقل ناایمن بود.

وی ادامه داد: پس از دریافت آمار از راهور، ۱۹ نقطه شناسایی شد که هر نقطه به طور میانگین ۵ نفر تلفات بر جای می‌گذاشت، پس از بررسی‌های لازم به منظور کاهش تصادفات در ۵ بخش برنامه ریزی کردیم، اصلاحات هندسی ، آرامسازی در این نقاط مطابق با استاندارد‌ها ، نرده گذاری تا مرحله نصب پل‌های عابر پیاده (که دو نقطه را قرار است اضافه کنیم) ، تابلو‌های راهنمای مسیر سطح شهر که موجب ارتقا سطح ترافیکی شهر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از اقدامات مربوط به کاهش تصادفات انجام شده، خاطر نشان کرد: این کار آنقدر خوب انجام شد که تا مهر ماه امسال نسبت به ۷ ماهه گذشته ۵۰ درصد کاهش آمار تلفات داشتیم، در حالی که پیش‌تر هر سال ۲۵ درصد افزایش تلفات داشتیم، اقدامات بعدی نیز شامل: خرید اتوبوسبا اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان که از اوراق اعتبار دریافت شده و در حال خرید اتوبوس‌ها هستیمبحران دیگر که با آن مواجهیم این است که تا اردیبهشت ماه سال آینده اتوبوس‌ها به طور کامل به فرسودگی می‌رسند و باید از رده خارج شوند (در حال حاضر ۲۲۰ دستگاه اتوبوس داریم) البته نوسازی ناوگان بحثی است که کل کشور با آن مواجه است و در دولت جدید خرید اتوبوسی صورت نگرفته همین امر بحران بزرگی ایجاد کرده (۷۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور به سن ۸۰ درصد رسیده است) برای حل این بحران توانستیم وام ۴ درصد برای اتوبوس‌ها بگیریم گرچه شهرداری کرمانشاه در سطح کشور تنها شهرداری است که وام خرید اتوبوس‌ها را به دلیل اینکه درآمد اتوبوس‌ها در سطح شهر پایین است تقبل کرده.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در فاز اول نوسازی ناوگان اتوبوس‌ها توانستیم ۱۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم، تصریح کرد:این یک اقدام ویژه در سطح کشور است، مورد مهم بعدی قطار شهری است که ۱۵۰ میلیارد تومان برای فعال سازی این پروژه به کار گرفته شده، و راه اندازی سازمان حمل بار به عنوان اقدام بعدی که این سازمان پیشتر زیرمجموعه‌ای از سازمان حمل مسافر بود و به عنوان یک سازمان جدید شروع به کار کرد و تا دو ماه آینده شاهد خروجی تحول زای آن خواهیم بود. در این سازمان اولین موضوع قابل پیگیری راه اندازی سیستم الکترونیک حمل بار است، در این طرح کرمانشاه به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده و شامل همه مد‌های حمل بار در سطح شهر می‌شود. این یک کار بسیار ویژه است تا آخر آذر ماه انجام می‌شود. بحث بعدی کارت بلیط الکترونیک است که از طریق سازمان سرمایه گذاری انجام شد و مراحل آن در حال پیگیری است بر اساس این طرح کل ناوگان اتوبوسرانی به دستگاه‌های کارت الکترونیک و تاکسی‌ها به سیستم کی یو آر کد متصل می‌شوند.


وی افزود: خط کشی‌های سطح شهر اقدام بعدی است، که علاوه بر سطح شهر خط کشی بزرگراه‌ها نیز انجام می‌شود (این کار از شب گذشته آغاز شد) علاوه بر این، در طول این بزرگراه‌ها و نقاط حادثه خیز تابلو‌های نوشتاری ایجاد می‌شود، اقدام بزرگ دیگر که به مرحله فراخوان رسیده نصب دوربین‌های ثبت سرعت است. اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای نصب ۱۷۰ دوربین با کمک سرمایه گذار لازم است. این کار در آینده می‌تواند به یکی از منابع درآمدی شهرداری هم تبدیل می‌شود، در حال حاضر تنها ۱۰ دوربین داریم که ثبت تخلف می‌کند.

محسن ارجمندی نصب دوربین‌های نظارتی را اقدام مهم دیگر عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر در ۲۰ نقطه دوربین نظارتی داریم که با همکاری پلیس امنیت ۷۰ نقطه‌ی دیگر اضافه می‌شود، عملیات نصب ۵۰ نقطه از آن در حال اتمام و ۲۰ نقطه‌ی بعدی حداکثر تا سال آینده انجام می‌شود.

ارجمندی در پایان پیاده راه مدرس را یکی از مهمترین برنامه‌ها در بحث حمل و نقل و ترافیک دانست و گفت:کرمانشاه یک کلان شهر شد و باید مشخصات و استاندارد‌های یک کلان شهر را می‌یافت، تمامی این اقدامات در جهت رعایت و احقاق حقوق شهروندی انجام شد، این پیاده راه از بعد ترافیک و شهرسازی در محور مدرس ایجاد شد یکی از ویژگی‌های مهم آنویژگی مدیریت ترافیک در هسته‌های مرکزی شهر بود، پیاده راه خیابان مدرس با ۱۸۰۰ متر بلندترین پیاده راه آسیا است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار