فرماندار دالاهو گفت: برگزاری آیین‌های تجمعی مانند شادی و ختم در این شهرستان باتوجه به شیوع بالای ویروس کرونا ممنوع است و با برگزارکنندگان این آیین‌ها طبق قانون برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 15 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،کرم محمدی افزود: به صراحت اعلام می کنم هرکسی که نسبت به دعوت و تجمع و برپایی مراسم تشییع و تدفین و همچنین عروسی در شهرستان دالاهو اقدام کند براساس قانون تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

او اظهارداشت: وضعیت این شهرستان قرمز است و بازگشت به وضعیت عادی و پرهیز از گرفتار شدن در باتلاق دردناک بیماری کرونا، اهتمام و جدیت همه ما در رعایت دستورالعمل های بهداشتی را می طلبد.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: برای اینکه بازار و محل کسب و کار مردم و ادارات تعطیل نشود، باید گردهمایی ها و آیین‌های شادی و عزا تعطیل شود و این هم به همراهی توام با احساس مسوولیت آحاد مردم بستگی دارد.

محمدی ادامه داد: بهداشت و درمان در خصوص افرادی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند، مکلف به طرح شکایت است و در این راه از حمایت قاطع مجموعه دستگاه قضایی شهرستان برخوردار است.

وی اظهار داشت: پنهان کردن ابتلای به بیماری کرونا توسط تعدادی از مبتلایان، یکی از دلایل گسترش شیوع این ویروس و اجحاف در حق دیگران و عملی غیراخلاقی و مذموم است.
تداوم هر روزه گشت های مشترک، تعطیلی و پلمب واحدهایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، گندزدایی و ضدعفونی محیط توسط شهرداری ها و دهیاری ها و همچنین محیط ادارات از دیگر مواردی بود که محمدی بر آن ها تاکید کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان دالاهو نیز گفت: از ابتدای همه گیری بیماری کرونا در این شهرستان تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن به مرکز ۱۶ ساعته مبارزه با کرونای شهرستان مراجعه کرده و ۱۵۴ نفر در بیمارستان بستری شده اند.

دکتر غلامرضا عزیزی، وضعیت شهرستان دالاهو را قرمز و خواهان همکاری مردم و ادارات و دستگاه های مختلف با کارکنان بهداشت و درمان شد.

دالاهو در غرب کرمانشاه بیش از ۴۵ هزار تن جمعیت دارد.

در کرمانشاه از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ۲۰ هزار و ۵۶۹ بیمار کرونایی بستری و ۱۸ هزار و ۳۲۴ بیمار نیز پس از بهبودی ترخیص شده اند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار