معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی حضور دانش‌آموزان در مدارس به هیچ وجه اجباری نبوده و اختیاری و با رضایت والدین بوده است افزود: از زمان اعلام تعطیلی مدارس نیز حضور معلمان اجباری نبوده است.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 14 November 2020


به گزارش فارس ، تعدادی از معلمان استان همدان گلایه‌هایی داشتند مبنی بر اینکه عوامل اجرایی و مدیران مدارس روستایی به آن‌ها اجبار می‌کنند که در مدارس حاضر شوند و به دانش آموزانی این مناطق که دسترسی به اینترنت ندارند، آموزش دهند در صورتی که اجباری برای حضور معلم در مدارس نیست.

این افراد باید مسیر طولانی را طی کنند و خطرات ابتلا به کرونا را به جان بخرند و در کلاس‌هایی حاضر شوند که دانش‌آموزان خود حضور نمی‌یابند و مدیران خود نیز در مدارس حضور ندارند.

معصومه خدابنده‌لو اظهار کرد: باید موردی عنوان شود که مدیران کدام مدارس معلمان را اجبار به حضور در مدارس کرده‌اند چراکه تاکنون با چنین مسئله‌ای برخورد نکردیم و می‌توان گفت که اصلا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید مدیر و معاونین در مدارس حضور داشته باشد، چون ممکن است مراجعه‌کننده مدارک و یا گواهی نیاز داشته باشد گفت: مدیر مدرسه موظف به حضور در مدرسه است تا پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی حضور دانش‌آموزان در مدارس به هیچ وجه اجباری نبوده و اختیاری و با رضایت والدین بوده است افزود: از زمان اعلام تعطیلی مدارس نیز حضور معلمان اجباری نبوده است.

وی با تاکید به اینکه فکر نمی‌کنم هیچ مدیری بخواهد که معلم خود را مجبور کند که سرکلاس حاضر شود و در آنجا از برنامه شاد استفاده کند افزود: اگر مواردی است اعلام شود تا پیگیری کنیم.

خدابنده‌لو خاطرنشان کرد: هر هفته نیز مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان پیام تعطیلی مدارس را اعلام و عنوان می‌کند که این تعطیلی به این معناست که مدیر و کادر اجرایی در مدارس حضور داشته باشند، اما برای معلمان اجباری نیست.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم مصوبه‌ای دریافت کنیم که در برخی روستا‌ها اگر اولیا رضایت داشتند هر روز یک پایه از دانش‌آموزان به مدارس بیایند و رفع اشکال کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه هفته آینده این نهایی خواهد شد و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد افزود: در حال حاضر اجباری به حضور معلمان در مدارس نیست و دانش‌آموزان نیز در مدارس حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه شاید مدیری یک روز برایش کاری پیش آمده و نتوانسته به مدرسه برود و معلمش را اجبار به حضور کرده که آن هم موردی گفت: شاید موردی باشد، اما چنین موضوعی از سوی اموزش و پرورش ابلاع نشده که معلمان باید در مدارس حضور داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار