یک متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار گفت: درمان‌های ضدویروسی در هفته اول ابتلا به بیماری کرونا تاثیر دارد در هفته دوم تاثیر چندانی ندارد.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 14 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،علی‌رضا جانبخش ، در خصوص اهمیت درمان ضدویروسی کرونا، اظهار داشت: بیماری کرونا ویروس فعلا درمان قطعی ندارد، بنابراین درمان‌های ضد ویروسی برای درمان آن استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف این داروها با توجه به محدودیت‌ها منابع، گفت: تعدادی دارو با اثرات ضدویروسی در اختیار داریم که برای استفاده بنا به شرایط بیمار از جمله مدت زمان بیماری، سن، وزن، شرایط درگیری ریوی، میزان اکسیژن خون و بیماری‌های زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار، تصریح کرد: درمان‌های ضدویروسی در هفته اول بیماری تاثیر دارد در هفته دوم تاثیر چندانی ندارد، لذا استفاده خودسرانه از دارو امکان دارد عوارض کلیوی و کبدی به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: علائم تنفسی، تب، سردرد، آبریزش بینی، درد قفسه‌سینه، درد پشت، علائم گوارشی و سرفه‌های منقطع با دامنه کوتاه و تکرار شونده در هنگام نفس کشیدن را فرض بر کرونا می‌گیریم که اگر در حد زکام و سرماخوردگی باشد نیاز به درمان‌های ضد ویروسی، بستری و اکسیژن نیست و می‌توان با استراحت کافی، تغذیه مناسب و خواب کافی و همچنین درمان علامتی که پزشک تجویز کرده درمان خانگی است، اما اگر بعد از سه روز علائم تشدید یافت برای تشخیص مراجعه کنند تا با با گرفتن تست پی.سی.آر و یا سی.تی.اسکن تصمیم برای درمان ضدویروسی گرفته شود.

جانبخش در خصو عوارض کرونا و ماندگاری آن، اضافه کرد: عوارض کرونا روز به روز بیشتر مشخص‌تر می‌شود، تاکنون مقاله‌های زیادی در خصوص کرونا منتشر شده که مهمترین آن چسبندگی‌های ریوی است که با کاهش ظرفیت اکسیژن همراه است و ممکن است خیلی تدریجی خوب شود یا اصلا خوب نشود.

خستگی، کهیر، خارش پوست، عوارض قلبی، اختلالات میل جنسی، اختلالات خواب، کم‌اشتهایی یا پراشتهایی، عوارض چشمی، گوشی سرگیجه عوارض مغزی از دیگر عوارض تشخیص داده کرونا است که جانبخش به آن اشاره کرد و گفت: کرونا عوارض بسیار متنوع و روز افزون دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار