مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: شمار دانش‌آموزانی که در این شهرستان از طریق کنکور سراسری پذیرفته می‌شوند، رو به افزایش است و در سال‌جاری افزون بر ۱۳۰ نفر به دانشگاه‌های کشور راه یافتند.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 13 November 2020

علی‌اصغر مومنیان در دیدار جمعی از پذیرفته‌شدگان کنکور ۹۹ افزود: این تعداد پذیرفته شده در چند سال گذشته کم سابقه بوده است و امید می‌رود هر سال شاهد ورود تعداد بیشتری از دانش‌آموزان اردستانی به دانشگاه‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اردستان را باید اهالی اردستان بسازند، بیان کرد: دانشجویان امروز باید به فکر شهرستان باشند و پس از دانش‌آموختگی هم به مردم‌ منطقه خود خدمت کنند تا بتوانند دین خود را ادا نمایند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان از دوران دانشجویی به عنوان یکی از بهترین فصل‌های زندگی نام برد و اضافه کرد: این دوران تکرار شدنی نیست و جوانان باید با درس خواندن و خودسازی، از آن‌ برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند.

وی تهذیب و ورزش را لازمه پیشرفت دانشجویان در زندگی به عنوان پلی برای حضور در سرای آخرت برشمرد و گفت: باید اندیشه را پرورش داد تا همه چیز در ظاهر زندگی خلاصه نشود؛ خودسازی، تهذیب نفس، به فکر نیازمندان بودن با اقدام‌هایی مانند مدرسه‌سازی می‌تواند افراد را در مسیر لذت و کمک‌ به جامعه هدایت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردستان نیز در این مراسم گفت: اتفاق خوبی که امسال در شهرستان افتاد، خاطره دهه ۶۰ را زنده کرد که تعداد زیادی از دانش‌آموزان‌ توانستند وارد دانشگاه شوند.

روح‌اله جلالی افزود: امید می‌رود دانشجویان به ویژه در رشته‌های پزشکی و مهندسی پس از دانش‌آموخته شدن به شهرستان برگردند و آموخته‌های خود را برای خدمت به مردم و پیشرفت شهرستان به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه اردستان به مدیران و متخصصان خوب نیاز دارد، اظهار داشت: اگر مدیر خوب بومی داشته باشیم، خیلی بهتر و بیشتر به منطقه خدمت می‌کند و در نهایت چرخه اقتصادی و فرهنگی شهرستان به راه خواهد افتاد.

نادر یزدان‌بخش، شهردار اردستان هم در ادامه اظهار داشت: دانشجویان باید قدردان زحمات خانواده، معلمان و تمامی کسانی باشند که برای موفقیتشان تلاش کردند و آنها هم با درس خواندن و خدمت به جامعه در آینده، تلاش‌های آنها را جبران کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار