مختار احمدی در گفتگو با تابناک:
معاون کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بسیاری از افراد طی سال‌های اخیر و به دنبال ارائه‌ی تسهیلات اشتغال زایی با نرخ سود پایین از شهر به روستا مهاجرت کرده و به زادگاه خود بازگشته اند.
کد خبر: ۹۱۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 13 November 2020

ارائه تسهیلات اشتغال زایی به روستاییان و عشایر منجر به مهاجرت معکوس (شهر به روستا) شده است

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: تسهیلات اشتغال زای متعددی برای روستاییان و عشایر در نظر گرفته ایم در حال حاضر ۱۰۰ درصد آن جذب شده و در مرحله‌ی پرداخت پنجم طرح‌ها (معرفی لازم به بانک ها) هستیم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه جز استان‌هایی بود که علاوه بر تسهیلات روستایی_عشایری ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز با نرخ سود پایین برای مناطق زلزله زده جذب نمود و اشتغال خوبی در حوزه‌ی روستایی_عشایری آن ایجاد شد.

معاون کارآفرینی و اشتغال تعاون کار و رفاه اجتماعی، حمایت دولت در بحث کرونا از کسب و کار‌ها را در دو بخش عنوان کرد: بخش اول مقرری بیمه بیکاری مختص افرادی که کسب و کارشان را از دست داده بودند، ۱۴رسته از رسته‌های کسب و کار به عنوان مشاغل آسیب دیده از کرونا شناسایی شدند (از جمله رستوران ها، تالار‌های پذیرایی و۰۰۰) که با مراجعه و ثبت نام در اداره کار و سازمان تامین اجتماعی مشمول دریافت بیمه بیکاری شده و در این مورد حدود ۸ هزار نفر این بیمه را دریافت کردند؛ سهم استان کرمانشاه از این تسهیلات ۳۳۱ میلیارد تومان بود که تا به امروز ۲۵۶ میلیارد طرح به بانک‌ها معرفی و ۱۷۱میلیارد تومان پرداخت شده است، در این راستا جز استان‌های پیشرو بودیم و رتبه‌ی ۶ کشوری را کسب کرده ایم.

مسئول در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تشویق روستائیان به سکونت در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: به منظور تشویق روستائیان به عدم مهاجرت طی سال‌های اخیر بیش از۱۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود پایین (۴و ۶ درصد) پرداخت شده است، علاوه بر این تسهیلات، کمک‌های فنی و اعتباری و پرداخت اعتبارات از جانب دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفته به این ترتیب همه‌ی دستگاه‌ها درکنار هم جهت افزایش انگیزه‌ی روستائیان برای سکونت و اشتغال در روستا‌ها همکاری داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه تنها استانی است که سند اشتغال تدوین کرده و مطابق با آن دستگاه‌های مربوطه را در پایان سال رتبه بندی و آمار و عملکردشان را از نظر میزان اشتغال زایی ارائه می‌دهیم این اقدام نتایج قابل قبولی در پی داشته و منجر به کاهش نرخ بیکاری در استان شده است.

احمدی تاکید کرد: بر اساس سند اشتغال، سال گذشته با کاهش ۳/۱ درصدی نرخ بیکاری استان مواجه بودیم و در سال ۹۹ نیز هدف مورد نظر کاهش ۲/۵ درصدی نرخ بیکاری است و برآورد‌ها نشان می‌دهد به این هدف خواهیم رسید هر چند شیوع بیماری کرونا شرایط را دشوار کرده، اما این هدف دست یافتنی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار