عملیات اجرایی مدرسه خیرساز دخترانه «پروین داوران» اراک روز پنجشنبه با حضور « مهرالله رخشانی مهر» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 12 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، استاندار مرکزی در این آیین گفت: دولت و خیران در ۲ سال اخیر گام‌های بلندی را برای مدرسه‌سازی و بهبود زیرساخت‌های آموزشی این استان برداشته‌اند.
سید «علی آقازاده» افزود: توسعه فضاهای آموزشی و ایجاد امکانات مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان بهترین عمل خیر است چرا که آثار آن تا سال‌ها باقیست و تربیت نیروی انسانی مهمترین داشته هر جامعه محسوب می‌شود.
وی یادآورشد: فرزندان این آب و خاک زیبنده بهترین‌ موقعیت تحصیلی هستند و همه تلاش‌ها برای ایجاد امکانات مدرن و پیشرفته در نقاط مختلف کشور به کار گرفته شده تا آینده ایران اسلامی نسلی فرهیخته و فهیم داشته باشد.
عملیات اجرایی مدرسه دخترانه پروین داوران اراک در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۶۱۰ مترمربع، زیربنای یک‌هزار و ۷۴۷ متر مربع آغاز شده است و قرار است برای این طرح آموزشی ۷۰۰ متر محوطه‌سازی و ۶۰ متر دیوارکشی انجام شود.
اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح ۵۵ میلیارد ریال است که ۱۸ میلیارد ریال آن از سوی خیر تامین شده و بقیه از محل منابع مالی دولتی در بازه زمانی ۲ سال تامین و تخصیص خواهد شد.
همچنین مدرسه ۱۲ کلاسه استثنایی حاج حسن نقوی سنجانی اراک با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و استاندار مرکزی به بهره‌برداری رسید.
عملیات اجرایی این طرح آموزشی سال ۱۳۹۰ کلید خورده بود و با زیربنای ۲ هزار و۲۳۹ متر مربع ساخته شده است.
منابع مالی عملیات اجرایی این طرح آموزشی ۴۰ میلیارد ریال بوده که به‌صورت مشارکتی از سوی دولت و خیرین مدرسه ساز تامین و هزینه شده است.
برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح آموزشی یک‌هزار و ۹۰۴ متر محوطه سازی و ۱۶۲ متر دیوارکشی انجام شده است.
صبح امروز، آیین افتتاح متمرکز ١٥٥٠ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی سراسر کشور با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، همزمان با سراسر کشور، در استان مرکزی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار