تزکیه و تربیت فرهنگی و دینی یکی از الزامات و ضروریات در آموزش و پرورش است که باید همراه با تعلیم و آموزش های علمی برای رشد روانی و اعتلای فکری نسل های آینده برنامه ریزی و اجرا شود،طرح امین و حضور طلاب در مدارس حرکتی مطلوب در این راستا است که باید با آموزش های مهارتی لازم برای مبلغین همراه باشد.
کد خبر: ۹۱۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 11 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، احمد حسین زادگان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به این که تزکیه و تربیت فرهنگی و دینی یکی از الزامات و ضروریات در آموزش و پرورش است که باید همراه با تعلیم و آموزش های علمی برای رشد روانی و اعتلای فکری نسل های آینده برنامه ریزی و اجرا شود، افزود: اجرای طرح امین و حضور طلاب در مدارس حرکتی مطلوب در این راستا است که باید با آموزش های مهارتی لازم برای مبلغین همراه باشد.

وی با اشاره به این که طرح امین؛ نوعی جهت گیری به سمت تحقق تربیت های دینی است که می تواند در شرایط فرهنگی جهان معاصر، محمل خوبی برای صیانت فرهنگی دانش آموزان باشد، بر لزوم آسیب‌شناسی پیش از اجرای طرح و گسترش آن با توجه به ظرفیت‌های استان تاکید کرد.

استاندار مازندران با اظهار خوشحالی از اینکه در سال‌های اخیر در تصمیم‌گیری‌ها، اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش نظیر تربیت دینی و فرهنگی دانش آموزان مد نظر قرار می‌گیرد، گفت: مهم این است که برای نهادینه کردن امور تربیتی در نسلی که در همه‌ی بخش‌های جامعه حضور دارد، آموزش و پرورش یک نهاد اصلی است.

رییس شورای آموزش و پرورش استان مازندران به هجمه سنگین مخالفان نظام به صورت آرام و خاموش در میان نسل دانش آموز و آینده ساز اشاره و اظهار کرد: دشمنان انقلاب با کوچک شمردن اقدامات نظام در تمامی حوزه‌ها قصد مورد هدف قرار دادن اعتقادات این نسل را دارند.

حسین زادگان تاکید کرد: مهم ترین ظلم به نسل جوان این است که اعتقادات دینی و فرهنگی و انقلابی را با آن ها به اشتراک نگذاریم و دستاوردهای نظام و انقلاب را عمیقا تبیین و دانش آموزان و جوانان را اقناع سازی نکنیم.

وی با اشاره به این که به یک خیزش روشنگری در کشور برای نسل هایی که از دستاوردهای انقلاب کمتر اطلاع دارند، نیاز داریم، ابراز کرد: از ظرفیت آموزش و پرورش، توانمندی انسانی و علمی حوزه های علمیه، توانمندی خیرین و همچنین ظرفیت آی تی و شبکه شاد در این راستا باید بهره برد و مجموعه استان و استانداری مازندران نیز حمایت های لازم را از اجرای این طرح به عمل خواهد آورد.

استاندار مازندران با بیان این که تبلیغ فرهنگی باید غیرمستقیم، خلاق، کارآ و دارای جذابیت باشد، تولید محتوای با کیفیت در این راستا بسیار مهم است، افزود: آسیب شناسی اصولی و درست از آسیب های وارده به نسل جوان و آسیب های فرهنگی کنونی می تواند رهنمود مناسبی برای تهیه محتواهای مورد نیاز باشد.

حسین زادگان، یادآور شد: از آن‌جایی که به دلیل شیوع کرونا امکان حضوری دانش‌آموزان در برنامه ها وجود ندارد، تولید محتوا در اجرای این طرح در شبکه شاد با توجه به پرسش‌های ذهن نوجوانان بسیار مهم است تا پیام‌ها اثربخش باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار