رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرمز بودن وضعیت استان و همچنین تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا، امتحانات مستمر دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی درقم به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 10 November 2020

به گزارش تابناک قم، غلامرضا رضایی افزود: با توجه به این‌که برگزاری حضوری یا غیرحضوری امتحانات دانش آموزان بستگی به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا دارد، تاکنون تصمیم این ستاد بر غیرحضوری بودن این مساله است.

وی اضافه کرد: اجرای این تصمیم در تمام مدارس سطح استان الزامی است و شورای مدارس نمی‌توانند تصمیمی خلاف بر این قانون اتخاذ نمایند.

وی تصریح کرد: در صورتی که در جلسه بعدی ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیم بر برگزاری حضوری امتحانات اتخاذ شود، شورای مدارس می‌تواند در این خصوص مجددا تصمیم‌گیری نمایند و امتحانات را به‌صورت حضوری و یا غیرحضوری برگزار نمایند.

به گفته رضایی، امتحانات مستمر مدارس از ۲۴ آبان ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۳ آذرماه ادامه خواهد یافت و اگر تصمیم بر برگزاری غیرحضوری امتحانات باشد، بستر آن در سامانه شاد مهیاست و دانش آموزان در همین سامانه ارزشیابی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تصمیم بر برگزاری حضوری امتحانات باشد، تمام پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام واحدهای آموزشی اجرایی می‌شود.

وی به اولیای دانش آموزان توصیه کرد: تحصیل فرزندانشان را در سامانه شاد جدی گرفته و نظارت‌های کافی بر فعالیت دانش آموزان در این زمینه داشته باشند تا از افت تحصیلی دانش آموزان جلوگیری شود.

رییس روابط عمومی آموزش و پرورش قم به دانش آموزان نیز توصیه کرد: خودشان را برای شرایط حضوری و یا غیرحضوری امتحانات آماده نمایند و مطالعه کافی داشته باشند تا در ارزشیابی‌ها بتوانند نمره خوب کسب نمایند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش قم در جلسه هفته گذشته ستاد مدیریت بحران استانداری با بیان این‌که طولانی شدن روند آموزش‌های مجازی مشکلات زیادی در افت تحصیلی دانش آموزان به وجود آورده است، خواستار برگزاری حضوری امتحانات مستمر دانش آموزان شد.

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این جلسه تاکید کرده است: اولویت قم در این زمینه همچنان آموزش‌های غیرحضوری است و برگزاری حضوری این آزمون نیازمند نظر مساعد ستاد ملی مبارزه با کروناست.

در سال تحصیلی جاری، تعداد دانش آموزان استان قم با افزایش هشت درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس در این استان آماده حضور دانش آموزان است و تعداد کد فضاهای آموزش و پرورش نیز یک هزار و ۳۰۰ واحد می‌باشد.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل‌توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار