معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با آغاز تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در استان بیش از ۷ هزار و ۴۳۱ مورد بازرسی از مراکز و اماکن انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 08 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ابراهیم شکیبا ، در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در استان، اظهار داشت: تمام شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند که در این بین پاوه، کنگاور و قصرشیرین در صدر خطر کرونایی در استان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر کرونایی طی این روزها، از تشدید نظارت‌های معاونت بهداشتی دانشگاه بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در استان خبر داد و گفت: بازرسین بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی با آغاز تشدید نظارت‌ها طی هفته‌های اخیر بیش از ۷ هزار و ۴۳۱ مورد بازرسی از مراکز و اماکن انجام داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به صدور ۶۷۴ مورد اخطار بهداشتیدر این ایام، گفت: بیش از ۷۵ پرونده متخلفان به دادستانی و تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با تاکید به عدم حضور در تجمعات و همچنین عدم برگزاری مراسمات ختم و عروسی با توجه به مصوبه ستاد استانی کرونا و بسته بودن درب آرامستان‌ها و تالار‌های پذیرایی گفت: طی این بازرسی‌ها ۹۰ تالار پذیرای پلمب و بیش از ۵۸ مورد از مراسم جشن و عزا به دلیل ممنوعیت برگزاری تجمعات لغو و تعداد ۱۲ مورد از بانیان مراسم به علت عدم توجه به هشدار‌ها به مراجع قضایی معرفی که تعدادی از این افراد با حکم دادستانی بازداشت شدند.

تعطیلی ۸۱ قلیان‌سرا، ۴۲ رستوران‌ها و مرکز تهیه و توزیع موادغذایی، ۴۰ فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۷۶ آرایشگاه زنانه، ۵۸ باشگاه بدنسازی و بیش از ۲۱۰ واحد صنفی دیگر از جمله بنگاه املاک، آب میوه و بستنی، گیم نت و سایر مراکز متخلف تعطیل شد. از جمله دیگر نظارت‌های صورت گرفته در راستای حفظ سلامت مردم بوده که شکیبا به آن‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: حال و احوال این روز‌های استان اصلا خوب نیست و بهبود این وضعیت به همراهی و همکاری مردم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

شکیبا خاطرنشان کرد: هدف از تعطیلی مشاغل ازدیاد میهمانی و شب‌نشینی‌ها نیست، بیشتر افراد مبتلابی‌علامت هستند و با این رفت وآمد‌ها عاملی برای انتشار ویروس کرونا خواهند بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار