معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه سراب قنبر دیگر جایی برای دفن پسماندهای بی‌خطر شده بیمارستانی کرمانشاه ندارد، گفت: ممکن است طی هفته‌های آتی دفن پسماندهای بیمارستانی در کرمانشاه به وضعیت نگران کننده برسد و باید هرچه زودتر فکری به حال این موضوع کرد.
کد خبر: ۹۱۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 08 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا آذر، ولی زاده در گفتگو با ایسنا، با اشاره به افزایش پسماند‌های بیمارستانی و عفونی به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید پسماند بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مطب‌های پزشکی و ... در کرمانشاه به حدود چهار تن در روز رسیده که نزدیک به دو برابر شرایط عادی گذشته است.

وی ادامه داد: تمامی این پسماند‌ها با همکاری پنج شرکتی که در زمینه جمع‌آوری، بی خطرسازی و دفن با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند مدیریت می‌شود. همچنین تمامی این پسماند‌ها از طریق اتوکلاو و هیدروکلاو بی‌خطر می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر تمامی این پسماند‌های بی خطر شده در سراب قنبر دفن می‌شود، یادآور شد: به دلیل افزایشی که در تولید پسماند‌های عفونی و بیمارستانی داشته‌ایم، سراب قنبر دیگر جایی برای دفن پسماند‌ها ندارد.

ولی زاده درباره وضعیت کنونی محل دفن پسماند‌های بیمارستانی در سراب قنبر ابراز نگرانی کرد و افزود: ممکن است طی هفته‌های آتی دیگر جایی در این منطقه برای دفن این پسماند‌ها نباشد و با وضعیت نگران کننده در شهر کرمانشاه مواجه شویم.

وی با بیان اینکه محل جدید دفن پسماند‌های بیمارستانی کرمانشاه در جایی در نزدیکی سراب قنبر امکان سنجی و نهایی شده و تمام کار‌ها و مجوز‌های لازم برای آن اخذ شده است، خطرنشان کرد: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی به دلیل آنکه به شدت درگیر بیماری کرونا است، هنوز آماده سازی، محوطه سازی و حصارکشی سایت جدید را آغاز نکرده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که در شرایط کنونی که دانشگاه علوم پزشکی درگیر بیماری کروناست، این سایت جدید را در اختیار یکی از شرکت‌های مدیریت پسماند قرار دهد تا اقدامات لازم انجام شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این بین نقش نظارتی داشته باشد.

ولی زاده از پیگیری جدی محیط زیست در این زمینه و تا پیش از ایجاد یک مشکل جدی خبر داد و گفت: تا کنون چندین بار به دانشگاه علوم پزشکی اخطار دادیم و در نهایت مجبور شدیم در این باره گزارشی به دادستانی ارسال کنیم.

وی افزود: اگرچه دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی درباره بیماری کرونا را درک می‌کنیم، اما بیماری کرونا نباید باعث بی توجهی به وضعیت پسماند‌های بیمارستانی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار