معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌ و پرورش قم گفت: دوره‌های سوادآموزی ویژه افراد نابینا، ناشنوا و چند معلولیتی در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 08 November 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی نیا افزود:  برنامه‌ریزی و شتاب بخشی به فعالیت‌های سوادآموزی و انسداد مبادی بی‌سوادی و کاهش بی‌سوادی شامل تمام گروه‌های محروم از سواد می‌شود.

وی اضافه کرد: از برنامه‌های نهضت سوادآموزی برای افراد با شرایط خاص اجرای طرح دوره سوادآموزی ویژه ناشنوایان، نابینایان و چند معلولیتی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال می‌باشد که ثبت‌نام این دوره‌ها از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: آموزش‌دهندگانی که در این طرح مشارکت کنند و هر نفر از این گروه‌ها را آموزش دهند، پس از موفقیت و قبولی سوادآموز در آزمون به ازای هر نفر قبولی مبلغ ۲۰ میلیون ریال به‌عنوان حق‌الزحمه به آموزش‌دهنده پرداخت می‌شود.

به گفته قاسمی نیا، اگر فرد بی‌سواد در قالب شیوه خودآموز اقدام به سوادآموزی کند، پس از شرکت در آزمون و قبولی، مبلغ ۲۰ میلیون ریال دریافت خواهد کرد.

وی بیان کرد: ناشنوایان، نابینایان و افراد چند معلولیتی که با شرکت در این طرح  به باسوادی خودشان اقدام کنند، با تایید معاونت سوادآموزی نسبت به قبولی آنان، از سوی اداره کل بهزیستی مبلغ هفت میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است افرادی که تخصص و مهارت آموزش به این گروه‌ها را دارند بعد از شناسایی، مشخصات سوادآموز را در سامانه سوادآموزی  ثبت کنند.

به گفته معاون آموزش و پرورش قم، ارزش دوره سوادآموزی طبق مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برابر با پایان سوم ابتدایی است و دارندگان مدرک قبولی این دوره مجاز به ادامه تحصیل در دوره انتقال(برابر با پایان ششم ابتدایی) می‌باشند.

وی از اعضای باسواد خانواده درخواست کرد: در حمایت، تشویق، دعوت و راهنمایی افراد ناشنوا، نابینا و چند معلولیتی برای بهره‌مندی از نعمت سواد و آموزش به آن‌ها اقدام و همت کنند و با انتخاب آموزش‌دهنده واجدشرایط، در رسیدن به موفقیت و امید به زندگی این جمعیت  کمک نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس، آموزش‌دهنده ضمن توافق با آموزش‌دهنده، آموزش را در منزل سوادآموز و به‌صورت فرد به فرد انجام می‌دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار