محمود رضا مرادی در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تولید موقت داروی mab98 پس از تایید نهایی سازمان غذا و دارو کشور آغاز و بعد از طی شش ماه فعالیت های تحقیقاتی مجدد بر روی آن، به شکل انبوه تولید می شود.
کد خبر: ۹۱۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 06 November 2020

محمودرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص تاییدیه نهایی داروی Mab ۹۸ اظهار داشت: تاییدیه علمی این دارو را دریافت کردیم به این معنی که کار‌های تحقیقاتی آن انجام شده و به سازمان غذا و دارو ارسال گردیده است. مرحله بعدی تولید موقت داروست که منوط به تاییدیه سازمان غذا و دارو کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه پس از تولید موقت دارو، باید به مدت شش ماه دیگر فعالیت‌های تحقیقاتی بر روی آن انجام شود، تشریح کرد: در صورتی که شش ماهه نهایی با موفقیت به اتمام رسید، تایید قطعی و تولید انبوه دارو آغاز می‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نتایج اولیه دارو را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و یادآور شد: در صورتی که مراحل تاییدیه دارو به خوبی پیش رفته و در تعداد نمونه‌های بیشتری مثبت باشد، امکان صادرات آن نیز فراهم خواهد شد.

این مسئول در خصوص آزمایشات و نمونه گیری‌های اولیه دارو، بیان داشت: در کلینیک ترایال دو نمونه ٣۵٠ نفری که یک نمونه آن شاهد و دیگری افرادی ست که دارو را دریافت نکرده اند، انجام شده، اما واقعیت این است که تا کنون بیش از ٣ هزار نفر دارو را مصرف کرده اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر استفاده دارو را به عموم مردم توصیه نمی‌کنیم تا تاییدیه‌ها دریافت و مراحل قانونی و علمی کاملا طی شود، در آن صورت عموم مردم می‌توانند بر اساس تجویز پزشک دارو را از داروخانه‌ها دریافت کنند.

مرادی در پایان mab۹۸ را ساخته شده از ۴ ترکیب دارویی که بعضی از قسمت‌های آن شامل سیاه دانه می‌باشد عنوان کرد و گفت: استفاده خودسرانه دارو صحیح نمی‌باشد به این دلیل که با توجه به شرایط متفاوت بیماران ممکن است در هر بیمار مصرف یک داروی خاص مناسب‌تر باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار