معاون آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: با توجه به شرایط کرونایی آموزش مسیر متفاوتی را طی کرده، اما به‌هیچ‌عنوان تعطیل‌بردار نیست بنابراین والدین باید آموزش‌های مجازی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 02 November 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا یاری با اشاره به مسیر متفاوت بحث آموزش در شرایط حاکم بر کشور اظهار داشت: آموزش مدارس استان طبق مصوبه ستاد مقابله با این بیماری به مدت دو هفته برقرار بود و بعد از گذشت این مدت با توجه به شیوع بیماری، تصمیم بر آموزش به‌صورت غیرحضوری گرفته شد، اگرچه مدیران و کادر مدارس در تمامی روزهای هفته در واحدهای آموزشی مشغول به کار هستند و دانش آموزان عزیز را از طریق فضای مجازی مدیریت می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش ‌و پرورش استان قم ارائه تمامی مباحث آموزشی را طبق برنامه هفتگی مدارس دانست و تصریح کرد: دانش آموزان از طریق فضای مجازی می‌توانند در بستر شاد که سامانه‌ای انحصاری آموزش ‌و پرورش است تحت آموزش قرار بگیرند و فعالیت‌های آموزشی آن‌ها به‌طورجدی پیگیری و رصد می‌شود.

وی با اشاره به ارائه دروس تئوری، مهارتی و عملی در فضای مجازی عنوان کرد: آموزش‌های دروس تئوری با ارائه محتوای مربوطه ارائه‌شده، دروس مهارتی نیز شرایط خاص خود را دارد به‌ویژه در درس تربیت‌بدنی که محتوی آموزشی مناسبی در این زمینه تولید و ارائه‌شده است، همچنین در حد توان و امکان دروس هنرستانی نیز در فضای مجازی ارائه می‌شود.

 به گفته یاری مدرسه تلویزیونی مکمل آموزش‌های مجازی دانش آموزان خواهد بود، درواقع با تولید محتوی همکاران ما در سراسر کشور، شبکه آموزش در دو نوبت صبح و بعدازظهر، همراه شبکه‌های چهارم سیما و معارف در دوره‌های مختلف تحصیلی، برنامه‌های بسیار خوبی را ارائه داشته است.

وی با اشاره به همکاری خوب اولیا در جریان فرآیند آموزش ‌و پرورش که دوشادوش و همگام با فرزندانشان و همکاران ما پیش رفتند یادآور شد: بهره‌برداری از فضای مجازی یکی از تکالیف آموزش ‌و پرورش در اسناد بالادستی است که باوجوداین بیماری عملاً حرکت به سمت این هدف سرعت گرفت.

این مسئول آموزشی با تأکید بر حضور دانش آموزان و جدی گرفتن آموزش‌های مجازی افزود: «آموزش تعطیل شدنی نیست» شعار آموزش ‌و پرورش در شرایط کنونی کشور است که در صورت تغییر شرایط با توجه به تصمیمات ستاد، حتی آمادگی کامل برای حضور دانش آموزان در فضای مدارس را نیز داریم.

وی تهیه اطلس ویژه دانش آموزان را از اقدامات خوب آموزش ‌و پرورش دانست و گفت: همکاران ما با تهیه این اطلس درواقع شرایط دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی و آموزش‌های غیرحضوری را احصاء کردند و دانش‌آموزانی که دسترسی به هیچ‌یک از وسایل کمک‌آموزشی را ندارند شناسایی شدند.

یاری در پایان خاطرنشان کرد: مطالب و مباحث آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم نیز از طریق جزوات و درس‌نامه‌ها ارائه‌شده است بنابراین والدین عزیز دغدغه عدم آموزش نداشته باشند و تقویم حضوری دانش آموزان نیز تا پایان سال تحصیلی، حتی در ارزشیابی میان و پایان دوره نیز برقرار خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار