رییس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: استان قم ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که یک ششم این شهدا، فرهنگی و دانش‌آموز هستند.
کد خبر: ۹۱۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 01 November 2020

به گزارش تابناک قم، قادر حجتی افزود: استان قم یک هزار و ۷۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است که ۸۲ شهید فرهنگی و ۹۸۸ شهید نیز دانش‌آموز هستند.

وی اضافه کرد: از میان شهیدان دانش‌آموز، ۶۲۱ نفر، دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم و ۳۶۷ نفر نیز دانش‌آموز مقطع متوسطه اول بودند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شهیدان مدافع حرم نیز از فرهنگیان استان قم بود که سال ۹۷ به شهادت رسید.

حجتی با بیان این‌که اسامی شهدای دانش‌آموز به‌طور کامل در آموزش و پرورش ثبت نشده است، ادامه داد: اسامی شهدای فرهنگی به‌طور کامل موجود است و اسامی ۳۵۰ دانش‌آموز نیز در آرشیو آموزش و پرورش وجود دارد.

وی بیان کرد: اسامی و مشخصات کامل دانش‌آموزان شهید در بنیاد شهید و امور ایثارگران قم موجود است.

وی بیان کرد: برای معرفی شهدای فرهنگی استان قم کتابی در حال تدوین است که پس از اتمام آن، شهدای دانش‌آموز این استان نیز در قالب کتاب دیگری معرفی خواهند شد.

به گفته رییس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش قم، تاکنون ۳۳ یادواره ویژه یک هزار و ۷۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان قم برگزار شده است.

استان قم بیش از شش هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌است.

پنج هزار و ۶۹۲ دانش‌آموز این استان در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند که حدود ۲ درصد کل دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهند؛ ۱۸ مدرسه شاهد در استان قم فعال است که ۶ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۶ مدرسه در مقطع متوسطه اول و ۶ مدرسه در مقطع متوسطه دوم فعالیت می‌کند.

نیمی از این مدارس دخترانه و نیمی پسرانه است و این دانش‌آموزان در ۱۹۹ کلاس درس تحصیل می‌کنند؛ از میان پنج هزار و ۶۹۲ دانش‌آموز مدارس شاهد قم، ۹۹ نفر فرزند شهید، ۱۶۲ نفر فرزند آزاده، ۶۷ نفر فرزند جانباز ۷۰ درصد به بالا، ۱۵۳ نفر فرزند جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۶۵۱ نفر فرزند جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد و ۷۶۷ نفر فرزند جانباز تا ۲۴ درصد می‌باشند.

۸۱۶ نفر نوه شهید، ۳۸۱ نفر خواهرزاده و برادرزاده شهید، ۵۹۷ نفر فرزند رزمنده، ۱۰۲ نفر حافظ قرآن، یک هزار و ۱۲۰ نفر فرزند کارمند بنیاد شهید و آموزش و پرورش و ۷۷۷ نفر نیز سایر اقشار را شامل می‌شود.

در سال تحصیلی جاری، تعداد دانش‌آموزان استان قم با افزایش هشت درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس در این استان آماده حضور دانش‌آموزان است و تعداد کدهای فضاهای آموزش و پرورش نیز یک هزار و ۳۰۰ واحد می‌باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار