استاندار اردبیل استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در پیشگیری از کرونا را ضروری دانست و بیان کرد: در این میان بسیج دانش‌آموزی می‌تواند در فرهنگ‌سازی پروتکل بهداشتی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 01 November 2020

 اکبر بهنامجو روز یکشنبه در نشست با اعضای ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان اظهارداشت: باید از ظرفیت این قشر فرهیخته جامعه برای مقابله با انتشار ویروس کرونا اطلاع‌رسانی و نحوه رعایت پروتکل بهداشتی نهایت بهره را ببرند.

وی گفت: این طیف علاوه بر انجام رسالت خود باید با رافت، مهربانی و صحبت کردن با خانواده‌ها، به منظور کاهش مبتلایان، کادر درمان را یاری کنند.

او افزود: با استفاده از ظرفیت برنامه شاد و اطلاع‌رسانی دقیق در رابطه با بیماری کرونا می‌توان در حفاظت و نگهداری از افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بهره‌مند شد.

وی نقش بسیج دانش‌آموزی در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: کار کارشناسی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ اسلامی توام با رفتار مهربانانه می‌تواند بسیج را در رسالت اصلی خود یاری کند.

استاندار اردبیل افزود: تقویت احکام اسلامی و هویت دینی در مدارس در سایه راه‌اندازی نماز جماعت اتفاق می‌افتد و بعد از اتمام ایام کرونایی تا جایی که ممکن است با بهره گیری از روحانیت این بحث توسعه یابد.

بهنامجو اظهارداشت: الگوی‌های بسیج دانش‌آموزی شهید مرحمت بالازاده‌ها و شهید فهمیده‌ها هستند که نسبت به سن خود خیلی جلوتر از دیگران حرکت کرده  و در نهایت جان خود را فدای خاک میهن کردند.

استاندار اردبیل گفت: همه دانش‌آموزان بویژه دانش‌آموزان بسیجی امید نظام و انقلاب هستند که با احساس مسوولیت بیشتر و حضور در میادین مختلف برای آینده این نظام و مملکت تلاش می‌کنند.

بهنامجو بیان کرد: از ۲۲۰هزار دانش‌آموز در حال تحصیل استان ۶۶ هزار نفر عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی هستند که جامعه بزرگ را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: حداقل در هر خانواده یک دانش‌آموز وجود دارد و این طیف فعال می‌توانند در فرهنگ‌سازی و تبیین فرهنگ درست استفاده کردن از داشته‌ها را در جامعه و خانواده‌ها اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ، سرهنگ نقی‌پور رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی و دانش‌آموزان سعادتی و قریشی از طرف جمعی از بسیج دانش‌آموزان در این جلسه عملکرد، دیدگاه و پیشتهادهای خود را ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار