مسعود مردانی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جهش کروموزومی ایجاد شده در کرونا منجر به افزایش میزان انتقال آلودگی از یک فرد به فرد دیگر بین ٣ تا ٩ برابر شده است.
کد خبر: ۹۱۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 01 November 2020

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: جهش کروموزومی ایجاد شده در این ویروس باعث افزایش میزان انتقال آلودگی از یک فرد به فرد دیگر بین ۳ تا ۹ برابر شده به همین خاطر موارد ابتلا بیش از حدِ معمول است.

وی ادامه داد: این جهش با افزایش موارد مرگ و میر همراه نبوده، هرچند در کل مرگ و میر نسبت به قبل افزایش یافته که این ارتباطی به جهشِ ویروس ندارد.

فوق تخصص بیماری های عفونی و مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: روز به روز بر موارد جدید علائم کرونا افزوده میشود و بسیاری از بیماران ممکن است با علائم غیراختصاصی مثل غش کردن، شوک، دردهای شکمی، اسهال و استفراغ، سکته های قلبی و مغزی و تنگی نفس در موقع فعالیت مراجعه کنند.

این مسئول تشریح کرد: عمده افرادی که به این ویروس آلوده می شوند تا ۶ ماه آنتی بادی در بدنشان وجود دارد و ممکن است مجددا مبتلا نشوند پس باید طی این ۶ ماه نیز تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

مردانی تاکید کرد: داروهای متعددی در جهان درحال ساخت هستند اما به جز داروی رمدسیویر که مورد تایید قرار گرفته مابقی هنوز تایید نشده و در سطح بین المللی عرضه نشده اند، همچنین نقش داروهای گیاهی فقط کمک کننده است و درمان اختصاصی انجام نمی دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار