صالحی مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه از کاهش بی‌سابقه اهدای خون در آبان‌ماه خبر داد و گفت: مراجعات طی این ماه روزانه به ۵۰ تا ۶۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 31 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،پژمان صالحی‌فر ، با اشاره به نیاز مبرم استان به فرآورده‌های خونی در این شرایط بحرانی، اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا کاهشی در تعداد اهداکنندگان داشتیم، اما تقریبا از اول آبان‌ماه جاری تا به امروز این کاهش به طریق بی‌سابقه‌ای کم‌تر شده است.

وی متوسط اهداکنندگان در مهرماه را به طور متوسط 120 نفر اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه این تعداد مراجعات طی این ماه روزانه به 50 تا 60 نفر رسیده است.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به نیاز روزانه استان به خون و فرآورده‌های خونی، تصریح کرد: روزانه حدود ۲۰۰ واحد خونی نیاز مراکز درمانی استان است که الان به حدود ۶۰ واحد در روز رسیده است.

وی با بیان اینکه ذخایر خونی استان روبه اتمام است، گفت: با ادامه این روند خیلی از عمل‌های جراحی کنسل خواهد شد و همچنین دیگر جوابگو بیمارانی که به صورت مستمر نیازمند خون هستند، نخواهیم بود و دچار مشکل می‌شوند.

صالحی‌فر ادامه داد: هم‌اکنون با شیوع عجیب و بسیار بالای بیماری کرونا در استان مواجه شده‌ایم، بیش از هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که به تبع تعداد افرادی که به پلاسمای بیماران بهبود یافته نیاز یافته افزایش یافته، اما متاسفانه به دلیل عدم ذخیره کافی از پلاسما امکان جوابگویی نیست؛ تاکنون تنها ۲۸۰ بیمار بهبودیافته پلاسما اهدا کرده‌اند.

وی از بهبودیافتگان کرونا خواست، به شکرانه سلامتی که دوباره کسب کرده‌اند تا زمان را از دست نداده‌اند به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا با اهدای پلاسمای خون جان افراد بدحال کرونایی را نجات دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار