رحمت جلیلیان:
میلاد رسول گرامی اسلام و هفته وحدت فرصتی است تا بار دیگر اتحاد میان مسلمانان را یادآوری کنیم و پیروان دو مذهب گرانمایه شیعه و سنی همواره در طول تاریخ این اتحاد را به نمایش گذاشته اند.
کد خبر: ۹۱۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ 29 October 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه رحمت جلیلیان نماینده عالی دبیر کل اتحادیه دوستی جوانان جهان اسلام طی پیامی هفته وحدت را به تمامی مسلمانان تبریک گفت. در متن پیام چنین آمده:

میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت خاتم الانبیا {ص} فرصتی است تا با دعا برای ظهور امام عصر {عج} سلام بر روح پر فتوح امام شهدا و یادآوری نقش پر اهمیت مسلمانان در حفظ اهداف دین صدق و صفا و انسانیت؛ پذیرش کلام الهی؛ تسلیم در مقابل او و آخرین هدیه اش به بشر  وحدت را دستمایه ی حاکمیت عدل و دوستی و اسلام ناب محمدی قرار دهیم.

حفظ همبستگی برای مقاومت در مقابل دشمنان مهمترین انگیزه مسلمانان برای وحدت بوده و هست.دشمن همواره به منظور دستیابی به اهداف شوم مادی و معنوی خویش و  ایجاد تفرقه، اختلافو ستیز میان فرق مختلف اسلام خصوصا شیعه و سنی از عقاید مذهبی و سنتی آنان نهایت بهره را برده است.

در چنین شرایطی رهبران بزرگی، چون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در گذرگاه‌های حساس تاریخی پیروان دو مذهب را به آرامش، وفاق و دوستی دعوت کرده و با درایت و بزرگ منشی بسیاری ناهمواری‌های تاریخی این دو گروه را برطرف ساخته اند.

امروز شیعیان در مملکت اسلامی و تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نه تنها با صلح کامل با یکدیگر زندگی می‌کنند بلکه همچون برادرانی دینی اهداف بزرگ اسلامی را دنبال می‌کنند. احیای دوباره‌ی اسلام ناب محمدی، پاک نموندن جهان از آلودگی‌های جبر و استکبار و سایه افکندن پرچم صلح اسلام به عنوان هدفی بزرگ از سوی شیعیان و سنیان مورد عنایت است.

ضمن گرامیداشت میلاد مبارک رسول گرامی اسلام این هفته مهم و ارزشمند را که احیاگر مجدد وحدت میان شیعیان و سنیان و تمامی مسلمانان جهان، یادآوری حوادث تلخ تاریخی و نقاط اشتراک میان آنان است به عنوان عضوی کوچک از اتحادیه دوستی جوانان جهان اسلام نوید روشنگری مسیر را در موقعیت حساس کنونی و سربلندی افتخار آمیز جوانان مسلمان و اندیشمند در شرایط تحریم و ویروس منحوس کرونا می‌دهم، استقامت، صبر و خلق روش‌هایی معنوی برای بازنگری در خویشتن خویش و نهیبِ اهداف بزرگ اسلامی در این روزها، دستیابی ما را به این مهم هموار می‌سازد.

                                                          رحمت جلیلیان
              نماینده عالی دبیر کل اتحادیه دوستی جوانان جهان اسلام در استان کرمانشاه

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار