رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون با پذیرش بیش از ۹۰۰ بیمار که از ظرفیت اسمی بیمارستان‌ها و تخت‌های موجود فراتر شده در حد ۲ ساعت تختی خالی برای پذیرش بیمار جدید نداریم.
کد خبر: ۹۱۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 29 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،سیاوش وزیری، اظهار داشت: مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها استان در موج سوم بیماری کووید ۱۹ بسیار زیاد شده؛ هم‌اکنون با پذیرش بیش از ۹۰۰ بیمار از ظرفیت اسمی بیمارستان‌ها و تخت‌های موجود فراتر شده است.

وی ادامه داد: برای کاهش بروز بیماری و تا حدی کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا باید بیمارانی که با علائم شبه آنفولانزا و سرماخوردگی مراجعه می‌کنند با توجه به اینکه در این ایام فعلا چرخش فعال ویروس ایجاد کننده سرماخوردگی وجود ندارد و تاکنون گزارشی از آغاز همه‌گیری آنفولانزا فصلی با آنفولانزا پرندگان در کشور نشده بهتر این است هر بیمار حد تب‌دار، تب با بی‌اشتهایی، تب با ضعف خستگی و بی‌حالی، تب با سرفه و تنگی نفس حتما به عنوان مورد مشکوک به کرونا در نظر بگیریم تا زمانی که با بررسی‌های لازم خلاف این تشخیص اثبات شود.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه (مختص بیماران کرونایی) یکی از دلایل ایجاد مرگ و میرهای ناخواسته در بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شوند مراجعه دیرهنگام این بیماران به بیمارستان دانست و گفت: بیمارانی که در حالت نزدیک به مرحله نارسایی تنفسی به بیمارستان مراجعه می‌کنند دیگر درمان‌های کاربرد موثری نخواهند داشت.

وزیری سرفه، تنگی نفس و تب را در قالب علائم شناخته شده کرونا اعلام کرد و ادامه داد: تنوع بیماری بیشتر شده مراجعاتی با از دست رفتن حس چشایی و بویایی، علائم گوارشی، خستگی مفرد و تعریق شدید مراجعه می‌کنند که در بررسی متوجه می‌شویم با بیماران کرونایی در تماس بوده است.

وی تصریح کرد: درمان غیراختصاصی بیماری با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها تنها تشخیص بیماری را به تعویق می‌اندازد که نباید به آن دلخوش باشیم.

جولان بی‌رحمانه کرونا در لایه‌لایه زندگی کرمانشاهیان

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: در قطع زنجیره انتقال طی هفته‌های اخیر موفق نبوده‌ایم، تقریبا در سه هفته اخیر کار به جایی رسیده که در بیمارستان‌های،گلستان و امام رضا (ع) با کاهش تخت مواجه شده‌ایم در حد ۲ ساعت تختی خالی نداشته‌ایم اگر با همین منوال پیش برویم یک‌هزار و ۴۰۰ تخت هم جوابگو بیماران نخواهد بود.

وی گفت: کرونا هم‌اکنون در لایه لایه زندگی فردی و اجتماعی ما ریشه دوانده است و با آلوده شدن یک نفر تمام اعضای خانواده آلوده می‌شود باید ویروس را در درون خانواده محبوس کنیم تا مانع انتشار آن در بین خانواده‌های دیگر شویم.

وی با تاکید بر رعایت قرنطینه خانوادگی، افزود: بحث قرنطینه این روزها خوب رعایت نمی‌شود باید در خانواده فاصله دو متری با بیمار رعایت شود، اعضای خانواده از ماسک استفاده کنند و شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها را همواره فراموش نکنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار