مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته بارش های امسال استان کمتر از وضعیت نرمال خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 29 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محمد خسروی در تشریح وضعیت بارش ها در استان، گفت: میانگین نرمال بارش در استان در فصل پاییز حدود 120 تا 170 میلی متر است که پیش بینی ما برای بارش های پاییزی امسال بارش 80 تا 110 میلی متر است که این میزان نسبت به وضعیت نرمال بارش های پاییزی 30 تا 40 درصد کمتر خواهد بود.

وی افزود: همچنین میانگین نرمال بارش ها درزمستان 170 تا 220 میلی متر است که برای زمستان امسال بارش 140 تا 180 میلی متری پیش بینی شده که این میزان، کاهش 10 تا 20 درصدی بارش های زمستانی امسال را نسبت به وضعیت نرمال نشان می دهد.

خسروی با بیان اینکه بارش ها در بهار پیش رو به وضعیت نرمال نزدیک خواهد بود، گفت: برای بهار پیش رو بارش 90 تا 140 میلی متری پیش بینی شده که وضعیت نرمال بارش های این فصل در استان هم همین میزان است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه وضعیت نرمال بارش ها در سال زراعی استان را 420 تا 490 میلی متر اعلام کرد وافزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 300 تا 350 میلی متر بارش داشته باشیم که 25 تا 30 درصد نسبت به وضعیت نرمال کمتر خواهد بود.

خسروی خاطرنشان کرد: عمده بارش های امسال در دهه سوم آبان ماه خواهد بود و پیش بینی ها نشان می‌دهد در مجموع بارش های امسال کمتر از حد نرمال است.

این مسئول با بیان اینکه موج های سردی برای زمستان امسال در پیش داریم، گفت: زمستان امسال طبق پیش بینی های صورت گرفته نسبت به سال گذشته سردتر بوده و موج های سردی را به مدت یک تا دو هفته تجربه خواهیم کرد.

وی یادآور شد: پیش بینی های صورت گرفته 55 تا 70 درصد صحت دارد و بهتر است با توجه به وضعیت کاهش بارش ها برنامه ریزی ها با رویکرد بحران آب و خشکسالی باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار