مدیرعامل مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه از تحویل یک دستگاه اکسیژن‌ساز به این بیمارستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تاکنون این سومین دستگاه اکسیژن‌سازی است که تحویل این مجتمع بیمارستانی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 29 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «آرش بیدهندی»افزود: با پیگیری‌های تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی، یک دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل کانتینری با ظرفیت خروجی ۶۰۰ لیتر در دقیقه به مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) تحویل شد تا برای تامین اکسیژن بخش‌های جدید کووید ۱۹ مجتمع مورد نصب و بهره‌برداری قرار گیرد.

او گفت: از ابتدای شروع اپیدمی کویید تاکنون این سومین دستگاه اکسیژن ساز مرکزی است که در کنار مقادیر زیادی سیلندر اکسیژن برای مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین یک دستگاه مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۵ تن با اعتباری نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دستور کار خرید قرار گرفته که به زودی در مرکز گلستان نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

بیدهندی اضافه کرد: مخازن اکسیژن مایع کرایوژنیک و اکسیژن‌سازهای پرتابل از جمله روش‌های جدید و سریع الاستفاده تامین اکسیژن مدیکال بیمارستانی بوده که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با برنامه‌ریزی لازم، تامین آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارایه خدمات به مردم تلاش می کنند.

بیش از سه هزار تخت بیمارستانی اکنون در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگترین بیمارستان های استان و منطقه غرب کشور است.

۲ بیمارستان تخصصی برای مداوای بیماران کرونایی در کرمانشاه

اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان‌های «گلستان»، «فارابی» و «شهدا» به عنوان سه مرکز تخصصی مداوای این بیماران بستری هستند.

استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه در جلسه همزمان شورای برنامه‌ریزی و مدیریت بحران استان در سرسرای شهدای استانداری از جهش آمارهای کرونایی استان به ۲۰۰ بستری و ۲۰ فوتی در شبانه‌روز خبر داد و گفت: اگر آمار بستری‌ها از هزار نفر بگذرد، مجبوریم «بیمارستان صحرایی» برپا کنیم که این یعنی تحمیل هزینه‌های گزاف به مردم و استان کرمانشاه.

«هوشنگ بازوند» افزود: بدون اغراق باید گفت وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار حاد است کما اینکه سفر رییس قوه قضاییه به کرمانشاه که قرار بود در هفته جاری انجام شود، به دلیل همین وضعیت خطرناک به تأخیر افتاده است.

وی با بیان اینکه ۶ شهرستان قرمز استان هم اکنون کاملا تعطیل هستند، گفت: درباره سایر شهرستان های استان نیز ۲۲ محدودیت و ممنوعیت ایجاد شده که امیدوارم با رعایت و همکاری و مردم، وضعیت شیوع کرونا در هفته های آینده بهبود پیدا کند.

کرونایی‌های بستری در کرمانشاه نسبت به شهریور چهار برابر شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اکنون ۹۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: این تعداد نسبت به ۶ مهرماه بیش از ۲ برابر و نسبت به ۶ شهریور بیش از چهار برابر است.

«مهدی محمدی» افزود: در شبانه روز گذشته ۹۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۰ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

وی اظهارداشت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۶ هزار و ۴۶۰ بیمار مثبت بستری و ۲۰ هزار و ۹۲۵ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

او تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را نیز ۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر سرپل ذهاب، یک نفر اسلام آبادغرب، یک نفر روانسر و یک نفر در دالاهو فوت کردند.

به گفته وی، از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون در مجموع ۸۳۷ نفر براثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

محمدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۷ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۴۸ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۶ هزار و ۸۶۷ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۵ هزار و ۱۱۳ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار