آمار بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در کرمانشاه به ۹۲۶ نفر رسید و همزمان با افزایش تعداد این بیماران، افزایش بخش‌ها و تخت‌های بیمارستانی نیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و علاوه بر اختصاص تخت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی، نیروهای مسلح نیز بخش‌هایی را در مراکز درمانی تحت مدیریت خود برای بستری مبتلایان به کرونا اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۹۱۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 29 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،وضعیت استان کرمانشاه از نظر کرونا قرمز است و ۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز پرخطر قرار دارند. ادارات، اصناف و بازار این شهرستان‌ها از پنجم آبان به دستور ستاد مدیریت کرونا به مدت یک هفته تعطیل شده و ۲۲ محدودیت و ممنوعیت نیز برای هشت شهرستان مابقی لحاظ شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان‌های «گلستان»، «فارابی» و «شهدا» بستری هستند.

اکنون بیش از سه هزار تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

بیمارستان‌های امام حسین (ع) سپاه و حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیروی انتظامی فعال است و اکنون با راه‌اندازی بخش‌های جدید و اختصاص تخت به بیماران کرونایی به کمک بخش درمان آمده‌اند.

ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه ۸۰۰ تخت را در این بیمارستان‌ها برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان آماده کرده بود و برای ارایه خدمات درمانی به این افراد از ظرفیت های بخش های دولتی، خصوصی و بیمارستان ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح استان نیز استفاده شده است.

اکنون که آمار بستری‌شدگان از ۸۰۰ نفر گذشته نیاز به اختصاص بخش‌های جدید و افزایش تخت‌های ویژه برای بستری کردن بیماران کرونایی در استان نیز بالا رفته به طوریکه در هفته اخیر ۴۰ تخت جدید در بیمارستان امام رضا (ع) و ۵۲ تخت نیز در بیمارستان امام حسین (ع) شهر کرمانشاه به این بیماران اختصاص یافته است.

اختصاص ۴۰ تخت در بیمارستان امام رضا(ع)

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با اوج گرفتن بیماری کرونا در استان و افزایش مراجعان به بیمارستان‌ها و بستری بیماران، یک بخش جدید ۴۰ تخته در بیمارستان امام رضا (ع) راه‌اندازی شد و در چند روز گذشته نیز یک بخش ۴۰ تخته دیگر برای پذیرش بیماران کرونایی تخلیه ‌شده بود.

دکتر «بهمن روشنی» افزود: دانشگاه علوم پزشکی در راستای نیاز استان به طور مرتب اقدام به راه‌اندازی بخش‌های جدید و افزایش تخت‌های بیمارستانی می‌کند.

وی اظهار داشت: باتوجه به افزایش چشمگیر ورودی بیمارستان‌ها و ظرفیت‌های محدود، از مردم استان تقاضامندیم موازین و پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

راه‌اندازی بخش جدید در بیمارستان امام حسین (ع)

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به راه‌اندازی بخش جدید بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین (ع) سپاه پاسداران شهر کرمانشاه با ۲۷ تخت اشاره کرد و گفت: این بخش با رعایت تمام ضوابط و استاندارهای موجود طراحی و بازسازی شده و به بخش درمان کرونا اختصاص یافته است.

روشنی اضافه کرد: ۲۵ تخت دیگر نیز برای درمان این بیماران در این بیمارستان اختصاص داده شده که ویژه زنان بوده و به چرخه ارایه خدمت اضافه شده است.

وی از همکاری قابل تقدیر فرماندهی سپاه پاسداران به خصوص بهداری غرب و بخش درمانی آن تشکر کرد و گفت: خوشبختانه با هماهنگی و همکاری مستمر بین بخش‌های مختلف دانشگاهی و نظامی امیدواریم بتوانیم از این مقطع حساس سربلند عبور کنیم.

وی اظهار داشت: معاونت درمان، مدیران و همه کادر درمانی بیمارستان‌های استان به صورت شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند اما فعالیت و زحمات آنها محدود بوده و مبتلا شدنشان یا خستگی مفرط از کار باعث ایجاد اختلال در روند کار می‌شود.

او از مردم استان کرمانشاه خواست با رعایت کامل اصول بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و حضور نیافتن غیرضروری در جامعه به قطع زنجیره بیماری کمک کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با همت و سعی مردم و مسوُولان بتوانیم از این وضعیت بحرانی با حداقل عوارض عبور کنیم.

بستری شدن ۹۲۶ کرونایی در کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اکنون ۹۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: این تعداد نسبت به ۶ مهرماه بیش از ۲ برابر و نسبت به شهریور بیش از چهار برابر است.

«مهدی محمدی» افزود: در شبانه روز گذشته ۹۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۰ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

وی اظهارداشت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۶ هزار و ۴۶۰ بیمار مثبت بستری و ۲۰ هزار و ۹۲۵ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

او تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را نیز ۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر سرپل ذهاب، یک نفر اسلام آبادغرب، یک نفر روانسر و یک نفر در دالاهو فوت کردند.

به گفته وی، از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون در مجموع ۸۳۷ نفر براثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

محمدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۷ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۴۸ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۶ هزار و ۸۶۷ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۵ هزار و ۱۱۳ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.
۸۰ کرونایی دیگر بستری شوند، باید سراغ «بیمارستان صحرایی» برویم

استاندار کرمانشاه هم از جهش آمارهای کرونایی استان به ۲۰۰ بستری و ۲۰ فوتی در شبانه‌روز خبر داد و گفت: اگر آمار بستری‌ها از هزار نفر بگذرد، مجبوریم «بیمارستان صحرایی» برپا کنیم که این یعنی تحمیل هزینه‌های گزاف به مردم و استان کرمانشاه.

هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه همزمان شورای برنامه‌ریزی و مدیریت بحران استان در سرسرای شهدای استانداری افزود: بدون اغراق باید گفت وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار حاد است کما اینکه سفر رییس قوه قضاییه به کرمانشاه که قرار بود در هفته جاری انجام شود، به دلیل همین وضعیت خطرناک استان به تأخیر افتاده است.

بازوند با بیان اینکه ۶ شهرستان قرمز استان هم اکنون کاملا تعطیل هستند، گفت: درباره سایر شهرستان های استان نیز ۲۲ محدودیت و ممنوعیت ایجاد شده که امیدوارم با رعایت و همکاری و مردم، وضعیت شیوع کرونا در هفته های آینده بهبود پیدا کند.

هشدار در باره افزایش بستری‌ها

بازوند درباره افزایش قابل توجه آمار بستری های کرونا در استان هم هشدار داد و گفت: اکنون حدود ۲۵ درصد از کسانی که آزمایش کرونای آنها مثبت می شود، بدحال و نیازمند بستری در بیمارستان هستند به طوری که اکنون میزان افراد بستری در شبانه روز حدود ۱۰۰ نفر بیشتر از آمار مبتلایان بهبود یافته و ترخیصی است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۹۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری و همه تخت های ICU تکمیل هستند، گفت: ستاد ملی کرونا هزار تخت بستری را برای کرمانشاه در نظر گرفته و اکنون این ظرفیت در حال تکمیل شدن است.

به گفته او، اگر تعداد بستری های کرونا در استان از هزار نفر عبور کند، مجبور به برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ها و ورزشگاه ها هستیم که این موضوع با توجه به کمبود منابع مالی دولت، خسارت سنگینی را به استان و مردم کرمانشاه وارد می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار