معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده که با این موارد جدید، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون آمار جانباختگان کووید ۱۹ در فارس به هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۱۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 28 October 2020
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی افزود: از مجموع هزار و ۳۴۳ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از ابتدای شیوع در استان، تاکنون ۶۶۲ مورد مربوط به شیراز؛ ۹۷ مورد مرودشت؛ ۵۶ مورد کازرون؛۳۲ مورد آباده؛ ۲۸ مورد لامرد؛۲۶ مورد داراب؛ ۱۹ مورد کوار؛ ۱۸ مورد قیروکارزین؛ ۱۶ مورد اقلید؛ ۱۵ مورد خرم بید؛ ۱۳ مورد زرقان؛ ۱۲ مورد زرین دشت؛ ممسنی، استهبان و پاسارگاد هر کدام ۱۱ مورد؛ ۹ مورد سپیدان؛ ارسنجان و سروستان هر کدام هشت مورد؛ فیروزآباد، مهر، نی ریز و خرامه هر کدام ۶ مورد؛ بیضا ۵ مورد؛ رستم ۴ مورد؛ کوه چنار ۳ مورد؛ فراشبند و بوانات هر کدام ۲ مورد و سرچهان یک مورد را به خود عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان اعلام کرد.
 
 
وی اظهارداشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۳۵۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که با بررسی این نمونه ها، ۸۲ هزار و ۱۴۸ مورد مثبت تا امروز، هفتم آبان شناسایی شده است.
 
دکتر همتی، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۶۹ هزار و ۳۵۲ نفر اعلام کرد که ۸۴درصد کل مبتلایان را در بردارد.
 
این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون هزار و ۳۳۹ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۱۸۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت هشدار به سر می‌برد، یادآور شد: ۲۱ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می‌برند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ابتلا و بستری در استان روند افزایشی پیدا کرده و ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل شده است و بیماران در صف انتظار قرار دارند.
 
دکتر همتی به شهروندان توصیه کرد : در قبال رعایت دستورات بهداشتی احساس مسوولیت داشته باشند تا از این بحران خارج شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار