مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه ۹۸ درصد از داروهای مصرفی تولید داخلی است، گفت: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو در تعهد این سازمان است.
کد خبر: ۹۱۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 28 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر، کیومرث مظفری به مناسبت هفته بیمه سلامت (۳ تا ۹ آبان ماه) به تشریح چگونگی تشکیل سازمان بیمه سلامت پرداخت و اظهار کرد: در ۳ آبان سال ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی به ت ۸۸/‏ صویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از طی مراحل قانونی و با تأیید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شد که متعاقب آن از مهرماه سال ۷۴ سازمان بیمه خدمات درمانی زیر نظر وزارت رفاه در سطح کشور راه اندازی شد.

وی افزود: از سال ۹۱ سازمان خدمات درمانی به زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان اضافه شد و بدین ترتیب نام بیمه خدمات درمانی به بیمه سلامت تغییر یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون خدمات خوبی به مردم ارائه شده به طوری که پوشش بیمه‌ای کاملی برای بیمه شدگان این سازمان ایجاد شده است، تاکید کرد: رویکرد این سازمان سلامت محوری است و توجه ویژه ای به مقوله پیشگیری دارد و به همین دلیل اقدامات پیشگیرانه را از روستاها آغاز کرده است.

مظفری به تشریح عملکرد این سازمان در استان پرداخت و ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده، سیستم ارجاع و اقدامات غربالگری در روستاها برای پیشگیری از هزینه‌های درمان و درمان‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، کلیوی و… از جمله اقدامات بیمه سلامت در حوزه پیشگیری است.

وی استقرار دولت الکترونیک را جز اولویت‌های بیمه سلامت دانست و اظهار کرد: هم اکنون به طور میانگین ۷۴ درصد از داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک به سامانه نسخه پیچی و ۸۶ درصد از پزشکان طرف قرارداد در استان کرمانشاه به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل هستند.

مظفری با بیان اینکه این سامانه ابتدا در شهرستان‌ها راه اندازی شد، تصریح کرد: در شهرستان‌ها میانگین اتصال به سامانه الکترونیک بیشتر از ۹۰ درصد است.

وی اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۶۰ هزار نسخه الکترونیک در مطب‌ها و تعداد ۶۲ هزار پرونده الکترونیک در بیمارستان‌های طرف قرارداد تولید شده است.

مظفری به فاکتورهای تشویقی در نظر گرفته شده برای مراکز و پزشکان طرف قرارداد جهت اتصال به سامانه الکترونیک اشاره کرد و افزود: پرداخت مطالبات این مراکز به روز است، در حالی که مراکز کاغذی با سه ماه تأخیر پرداخت می‌شود.

به گفته وی، مطالبات مهرماه مراکز متصل به سامانه الکترونیک طی هفته آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از یک هزار مرکز درمانی سرپایی و بستری طرف قرارداد این سازمان در استان کرمانشاه است، به مزیت‌های استقرار دولت الکترونیک در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: کاهش مصرف کاغذ، کوتاه شدن زمان، کاهش هزینه‌های پاراکلینیک، و… از جمله مزیت‌های آن است.

اجرای طرح پزشک خانواده در جهت اقدامات پیشگیرانه بیمه سلامت است

وی اجرای طرح "پزشک خانواده" را یکی از اقدامات مهم سازمان بیمه سلامت برشمرد و گفت: با اجرای این طرح، هر ایرانی یک پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت که در این پرونده تمام سوابق بیماری و درمان فرد درج خواهد شد و این پرونده با یک کد رهگیری محرمانه در اختیار فرد و پزشک خانواده قابل دسترس در مراکز درمانی کشور خواهد بود.

 

مظفری با بیان اینکه خدمات پزشک خانواده به صورت شبانه روزی خواهد بود، گفت: اجرای این رویکرد پیشگیرانه در جهت تسهیل در خدمات رسانی بیمه شدگان، مدیریت هزینه‌های درمان و جلوگیری از هزینه‌های اضافی درمان و قطع رابطه مالی بیمار و پزشک تأثیرگذار خواهد بود.

وی به پوشش اجباری بیمه همگانی سازمان بیمه سلامت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: افراد فاقد پوشش هرگونه بیمه می‌توانند با مراجعه به سامانه "ارزیابی وسع" درخواست بیمه کنند که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۷۲ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند و برای ۱۶۸ هزار نفر پیامک ارسال شده و دهک بندی آنها مشخص شده است.

مظفری افزود: از این تعداد متقاضی تا کنون ۸۱ هزار جلد دفترچه برای آنها صادر شده که ۷۱ هزار این دفترچه‌ها به صورت رایگان برای افراد فاقد پوشش بیمه و ۸ هزار و ۵۰۰ دفترچه نیز با تخفیف ۵۰ درصد صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت برای دهک‌های درآمدی پایین به صورت رایگان دفترچه بیمه دریافت می‌کنند، اظهار کرد: افراد با تخفیف ۵۰ درصد دفترچه بیمه سالانه به ازای هر نفر مبلغ ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و افراد دهک‌های درآمدی بالای جامعه سالانه به ازای هر نفر مبلغ ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال پرداخت می‌کنند.

پرداخت ماهانه ۶۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های درمان مددجویان کمیته امداد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی، افراد مجهول الهویه، زندانیان و اتباع بیگانه نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند، گفت: هم اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر معادل ۵۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

مظفری خدمت‌رسانی به محروم‌ترین قشر جامعه را از افتخارات سازمان بیمه سلامت دانست، ادامه داد: از سال گذشته مددجویان کمیته امداد تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند که تاکنون برای ۵۱ هزار نفر از این مددجویان شهری در استان دفترچه بیمه صادر شده است.

وی تاکید کرد: به طور متوسط ماهانه ۶۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های مددجویان کمیته امداد به مراکز و بیمارستان‌های طرف قرارداد پرداخت می‌کنیم.

وی به اجرای طرح "استحقاق سنجی" اشاره کرد و گفت: این طرح از شهریور سال ۹۷ آغاز شده و تاکنون موجب همپوشانی بیش از صد هزار بیمه با سازمان‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح شده است.

 

مظفری با بیان اینکه ۹۸ درصد از داروهای مصرفی تولید داخلی است، گفت: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو در تعهد سازمان بیمه سلامت است و چند قلم از داروهای خارجی مورد نیاز بیماران که مشابه داخلی نداشته باشند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار