مدیر مرکز آپا(آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد در حوزه امنیت و فناوری اطلاعات) دانشگاه رازی کرمانشاه وضعیت امنیت سایبری استان را خوب اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 28 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،حامد منکرسی، بااشاره به فعالیت‌های چندسال اخیر مرکز آپا دانشگاه رازی در حوزه امنیت سایبری، اظهار کرد: طبق سند امنیت سایبری کشور، سه نهاد وظیفه برقراری امنیت سایبری را برعهده دارند که یکی از آنها مرکز افتا ریاست جمهوری در حوزه زیرساختهای حیاتی و حساس کشور، دیگری مرکز ماهر در حوزه دستگاه های اجرایی و در نهایت پلیس فتا است که در حوزه پیگیری های انتظامی فعالیت می کنند.
وی مرکز آپا دانشگاه رازی را به عنوان یکی از همکاران اصلی مرکز ماهر در استان معرفی کرد و گفت: در این راستا براساس وظیفه ای که بر عهده داریم، با برگزاری دوره های تخصصی در حوزه امنیت سایبری برای کارشناسان و مدیران فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی درصدد ارتقا سطح امنیت سازمان ها و ادارات استان هستیم.

مدیر مرکز آپا دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: از سوی دیگر در بحث پشتیبانی و امن سازی سامانه ها، شبکه‌ها و پرتال دستگاه های اجرایی هم آماده همکاری هستیم.

وی تصریح کرد: در کنار این موارد، چند ابزار رصدکننده و مدیریتی در حوزه امنیت سایبری توسعه داده ایم که می‌توانند مورد استفاده سازمانها قرار گیرند. یکی از این ابزارها سامانه احراز هویت متمرکز پارسو است که در قالب یک شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده است.

منکرسی در ادامه به وضعیت امنیت سایبری دستگاه های اجرایی استان هم اشاره کرد و گفت: طی چند سال اخیر با همکاری مستمری که با کارگروه دفاع سایبری پدافند غیرعامل استان داشته ایم و با همکاری اعضای کارگروه به نتایج قابل قبولی دست یافته‌ایم. همچنین در مدت زمان راه اندازی مرکز 171 مورد ارزیابی وب و شبکه و 45 مورد رصد را در استان انجام دادیم که خوشبختانه نتایج ارزیابی ها نشان داد که وضعیت خوبی در حوزه امنیت سایبری داریم.

مدیر مرکز آپا دانشگاه رازی عنوان کرد: در طول این مدت 16 هزار و 757 نفرساعت دوره آموزشی را در قالب 24 دوره و کارگاه برای کارشناسان و مدیران استان برگزار کرده ایم.

وی در ادامه وضعیت زیرساخت امنیت سایبری کرمانشاه را مناسب توصیف کرد و گفت: البته خلاهایی در بخش تخصیص نیروی انسانی متخصص، آموزش کارکنان و تخصیص بودجه به حوزه امنیت سایبری داریم که باید به آن توجه شود.

منکرسی در ادامه بااشاره به شکل گیری شرکتی دانش بنیان در دل مرکز آپا دانشگاه رازی، گفت: این شرکت در حوزه های مختلف امنیت سایبری استان فعالیت دارد و تعدادی از محصولاتی که در این شرکت تولید می شود تاکنون تجاری سازی شده‌اند.

وی در پایان مرکز آپای دانشگاه رازی را یکی از مراکز پیشرو در حوزه امنیت سایبری در غرب کشور دانست و رتبه تیم فتح پرچم مرکز آپا کرمانشاه را طبق رتبه بندی جهانی ctftime در کشور سوم و در جهان 337 اعلام کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار