سرهنگ اردشیر دولتیاری:
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال تا پایان مهر در ۱۷۴ فقره آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی استان، یک هزار و ۴۰۷ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان دچار آتش سوزی شد.
کد خبر: ۹۱۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ 27 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، سرهنگ اردشیر دولتیاری در مانور اطفای حریق که به مناسب هفته پدافند غیرعامل در دامنه کوه آبیدر سنندج برگزار شد اظهار داشت: این مانور با هدف ارتقا آمادگی دستگاه‌های مسوول برای مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی برگزار شد.

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های امسال در عرصه‌های طبیعی استان گفت: ۶۰ فقره آتش‌سوزی به مساحت ۲۹۴ هکتار در جنگل‌های طبیعی، ۱۰۱ فقره به مساحت هزار و ۳۰ هکتار در مراتع و ۱۳ فقره به مساحت ۸۳ هکتار در اراضی جنگلی این استان اتفاق افتاده است.

وی بیشترین آتش سوزی از لحاظ تعداد را مربوط به سنندج اعلام کرد و افزود: گرمای زود هنگام و پوشش گیاهی مناسب با توجه به پراکنش مطلوب بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته باعث شد تا آتش سوزی مراتع و جنگل‌های استان امسال زودتر از سال گذشته آغاز شود.

وی با بیان اینکه شروع آتش‌سوزی‌های امسال از ۹ خرداد ماه بود، یادآور شد: پارسال ۲۷۱ فقره آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داد که طی آن ۲ هزار و ۶۵۵ هکتار دچار آتش سوزی شد.

دولتیاری به برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی استان برای مقابله با آتش سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: تیمی بندی گروه‌های اطفای حریق در ۱۰ شهرستان انجام و کارکنان ادارات منابع طبیعی نیز به امکانات لازم اطفای حریق مجهز شدند.

وی به همکاری مطلوب و اعلام آمادگی انجمن‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت در مناطق جنگلی اشاره و تاکید کرد: امسال با شدت بیشتری از توان همکاری دهیاران، فرهنگسازی با استفاده از چهره‌های فرهنگی و تاثیرگذار استان و برگزاری دوره‌های ترویجی و آموزشی استفاده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه از مردم انتظار داریم گونه آتش سوزی را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند یادآور شد: منابع طبیعی علاوه بر کارکرد‌های زیست محیطی، برای منابع آبی استان هم مهم است و در صورت خدشه به این عرصه‌ها باید منتظر صدمه‌های شدید به منابع آبی هم باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار