یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های آموزشی در شرایط کرونایی متوجه کلاس‌اولی‌ها است، زیرا این دانش‌آموزان تجربه‌ای از حضور در مدرسه و تحت آموزش قرار گرفتن ندارند و همین امر کار آموزش مجازی را برای آنها سخت می‌کند.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 27 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دانش‌آموز کلاس‌اولی که شیوه درست مداد دست گرفتن را بلد نیست، به سختی می‌تواند با آموزش مجازی خواندن و نوشتن بیاموزد و همین امر لزوم مشارکت جدی والدین در آموزش کلاس اولی‌ها را در این روزهای کرونایی بیشتر می کند.

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضرورت همکاری والدین کلاس اولی‌ها برای آموزش صحیح این دانش‌آموزان، گفت: امسال آموزش کلاس‌اولی‌ها یک مثلث یادگیری طلایی دارد که سه ضلع آن معلم، والدین و دانش‌آموز هستند.

وی با اشاره به نقش مهم معلم‌ها در آموزش کلاس‌اولی‌ها چه از طریق درسنامه‌ها و چه از طریق آموزش در فضای شاد، گفت: امسال والدین نقش مهم‌تری را در یادگیری دانش‌آموزان کلاس‌اولی ایفا می کنند و در واقع نقش "والدمربی" را دارند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به چالش‌های آموزش غیرحضوری کلاس‌اولی‌ها در مقایسه با سایر دانش آموزان، گفت: آموزش این دانش‌آموزان کار به مراتب سخت‌تری است، چون این دانش‌آموزان هیچ تجربه‌ای از آموزش حضوری ندارند و در عین حال باید آموزش‌های پایه‌ای مثل مداد دست گرفتن را آموخته و حروف الفبا را بیاموزند تا بتوانند بخوانند و بنویسند.

وی با بیان اینکه والدین باید با شیوه‌های خلاقانه از طریق بازی کردن خواندن و نوشتن را به کلاس‌اولی‌ها آموزش دهند، تاکید کرد: خانواده‌ها می‌توانند با هر آنچه در خانه دارند برای رشد عضلات دست کودک و افزایش قدرت خلاقیت او استفاده کنند.

فضلی ادامه داد: از جمله روش‌های خلاقانه برای آموزش کلاس‌اولی‌ها این است که به عنوان مثال اگر فرزند کلاس‌اولی آنها حروف الفبا را یاد می‌گیرد، با مقادیری نمک و زرد چوبه و یا حبوبات موجود در منزل و در قالب بازی کردن حروف الفبا را با او تمرین کرده و از این طریق فرآیند آموزش فرزندان خود را تکمیل کنند.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش مجازی و استفاده از تلفن همراه و تبلت تنها یکی از ابزارهای یادگیری است، گفت: خانواده‌ها باید حواسشان باشد که یادگیری دانش‌آموزان کلاس‌اولی صرفا با فضای مجازی انجام شدنی نیست و آنها باید خانه را به یک محیط بزرگ یادگیری تبدیل کنند.

فضلی تاکید کرد: خانواده‌ها باید کلاس‌اولی‌ها را از آموزش صرف با موبایل دور کرده و از این طریق از آسیب‌های ناشی از استفاده زیاد از وسایل ارتباط جمعی کاسته و در عین حال فرآیند آموزش فرزندان خود را تکمیل کنند.

فضلی با اشاره به نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی والدین کلاس‌اولی‌ها، گفت: والدین برای اینکه بتوانند فرزندشان را در آموزش صحیح یاری کنند، ابتدا باید استرس را از خود دور کنند و مدام از دردسرهای آموزش مجازی ناله نکنند و در عوض سعی کنند خانه را به یک فضای آموزشی سرشار از شادمانی تبدیل کنند.

به گفته فضلی امسال در استان کرمانشاه 32 هزار کلاس اولی مشغول به تحصیل شده‌اند که فرآیند آموزش آنها همزمان با دیگر دانش آموزان از 15 شهریور شروع شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار