مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به هزینه بالای درمان بیماران کرونایی گفت: در حال حاضر در استان برای درمان هر بیماری کرونایی بطور میانگین بیش از چهار میلیون تومان هزینه می شود.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 27 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،کیومرث مظفری با حضور در دفتر ایسنای کرمانشاه، با اشاره به افزایش خدمات رسانی بیمه سلامت همزمان با شیوع کرونا گفت: بیمه سلامت هم همپای بسیاری دستگاه ها همزمان با شیوع کرونا خدمات خود را افزایش داده تا گامی در مقابله با این بیماری بردارد.

وی افزود: در حال حاضر سازمان بیمه سلامت حداقل 90 درصد هزینه های بستری بیماران کرونایی را طبق تعرفه مصوب پوشش می‌دهد.

مظفری تصریح کرد: همچنین حداقل 70 درصد از هزینه های درمان بیماران سرپایی کرونا نیز توسط این بیمه پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون به طور میانگین برای درمان هر بیمار کرونایی در استان چهار میلیون و 100 هزار تومان از طرف بیمه سلامت پرداخت شده است.

این مسئول از صدور فوری دفترچه بیمه برای بیماران کرونایی فاقد دفترچه خبر داد وافزود: این بیماران چنانچه فاقد بیمه باشند ظرف مدت 24 ساعت تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند تا روند درمان آنها دچار مشکل نشود.

مظفری در ادامه با اشاره به جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری بیمه شدگان سلامت در استان گفت: این افراد در قالب پنج صندوق تحت پوشش می باشند.

وی افزود: درحال حاضر 2226 بیمار خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام.اس و کلیوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که هزینه ماهانه آنها حدود دو میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار مرکز درمانی سرپایی و بستری در استان طرف قرار دارد بیمه سلامت هستند، گفت: سال گذشته بیمه شدگان سلامت در استان بیش از پنج میلیون بار بصورت سرپایی و بستری به مراکز درمانی استان مراجعه نموده اند که این آمار نشان می‌دهد در سال گذشته در هر دقیقه 12 نفر با دفترچه بیمه سلامت به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند.

مظفری با اشاره به پیشرفت خوب اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان، گفت: در حال حاضر طرح نسخه پیچی الکترونیک در 74 درصد از داروخانه ها و مراکز پاراکیلینیک و طرح نسخه نویسی الکترونیک در 86 درصد از مطب های طرف قرارداد اجرا شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه یادآور شد: در شش ماهه امسال 160 هزار نسخه الکترونیک در استان تولید شده است.

مظفری در ادامه با اشاره به به روز بودن بیمه سلامت در پرداخت مطالبات مراکز درمانی، گفت: در حال حاضر تمام مطالبات مراکز غیردانشگاهی اعم از مطب پزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکیلینیک در صورتی که از نسخه نویسی یا نسخه پیچی الکترونیک استفاده کرده باشند تا شهریور ماه و آنها که بصورت دستی کارها را انجام داده اند تا تیرماه پرداخت شده است و این عامل انگیزشی برای استفاده بیشتر از خدمات الکترونیک است که مطالبات آنها زودتر پرداخت می‌شود.

وی افزود: در خصوص مطالبات مراکز دانشگاهی نیز تمام این مطالبات تا اردیبهشت ماه پرداخت شده و 70 درصد مطالبات خرداد ماه نیز پرداخت شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار