رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: اعمال محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی و تعطیلی ادارات و بازار در دومین روز از اجرای طرح، تا حد زیادی از تردد افراد و خودروها در سطح شهر کم کرده و شهر خلوت شده است.
کد خبر: ۹۱۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 27 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر شاپور جهانی با قدردانی از همکاری خوب شهروندان با ستاد کرونا افزود: مردم نباید تنها به تعطیلی بازار و ادارات دولتی اکتفا کنند زیرا ویروس کووید ۱۹ماهیتش تغییر یافته و این بار جمع خانواده ها را هدف قرار داده است.

وی اظهار داشت: رعایت دستور العمل های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی مرتب دست ها و محیط منزل ضروری است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۳۶ مورد مراجعه به مراکز درمانی و مرکز ۱۶ ساعته برای انجام آزمایش کرونا داشته ایم و ظرف ۴۸ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت در این شهرستان از ۴۶۷ مورد به ۴۹۵ نفر و آمار فوتی ها هم به ۲۷ نفر رسیده است که همچنان وضعیت شهرستان را در شرایط پرخطر قرار داده است.

جهانی ادامه داد: کادر درمان شهرستان باوجود اینکه تا امروز ۶۲ مورد ابتلا داشته است و متاسفانه این موضوع کار را برای نیروهای پرتلاش ما به لحاظ کمبود نیروی انسانی سخت کرده است اما با همه توان در حال انجام وظیفه و خدمات رسانی به مردم هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۲ مورد بستری در بیمارستان الزهرا (س) شهر گیلانغرب وجود دارد که چنانچه این آمار اضافه یابد مجبور به استفاده از فضای دیگر بخش ها خواهیم شد اما امکانات بیمارستان به ویژه تجهیزات اکسیژنی به هیچ وجه جوابگو نیست و باید دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص تمهیدات لازم را بیندیشد که به طور مستمر پیگیری لازم را داشته و همچنان داریم.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار تن جمعیت دارد.

۸۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان کرمانشاه بستری هستند

در پنجمین روز از آبان ماه ۸۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد کونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از این تعداد ۱۳۶ نفر از بیماران، بدحال بوده و در بخش‌های آی‌سی‌یو تحت مراقبت هستند و ۴۰ نفر نیز با حال وخیم به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

برهمین اساس همچنین تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه هشت نفر اعلام شده که از این تعداد چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، یک نفر هرسین، ۲ نفر گیلانغرب و یک نفر در سرپل ذهاب جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون در استان به ۸۰۸ نفر رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار