معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: حدود ۹۳ هزار هکتار از مزارع آبی استان زیر کشت گندم آبی می‌رود.
کد خبر: ۹۱۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 26 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سیدافشین صفوی، با اشاره به جایگاه قابل قبول استان در تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، اظهار داشت: استان کرمانشاه پنجمین استان تولید کننده گندم در کشور است.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان تولید گندم داریم، اضافه کرد: بیشترین گندم تولیدی در استان کرمانشاه مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص گندم آبی، گفت: حدود ۹۳ هزار هکتار از مزارع آبی استان کرمانشاه زیر کشت گندم آبی می‌رود به طوریکه از ۱۵ مهرماه در مناطق معتدل و سرد ۲۱ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم آبی اختصاص پیدا کرده است.

وی نیاز آبی گندم آبی را بسیار فراتر از گندم دیم عنوان کرد و افزود: متاسفانه خیلی از کشاورزان رفتاری که با گندم آبی دارند مشابه رفتاری است که با گندم دیم دارند و منتظر هستند گندم آبی هم با بارش باران سبز شود این از لحاظ اصولی و فنی مناسب نیست.

صفوی تصریح کرد: گندم آبی باید با آب آبیاری سبز شود و به مرحله پنجه برسد تا بتواند سرمای پاییزه را تحمل و به پتانسیل تولید بالا برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار