ایرج صفایی در گفتگو با تابناک:
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از ایجاد ۲۳ گلخانه صنعتی از محل کشت و صنعت چشمه ساز ژینورا در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 26 October 2020

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:شرکت کشت و صنعت چشمه سار ژینورا با در اختیار داشتن ۴۰ هکتار زمین و پیش بینی ایجاد ۲۳ هکتار گلخانه صنعتی ، جهت بهره برداری صحیح از منابع آبی و افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی با محوریت صادرات در مهر ماه ۹۹ در روستای میان دربند کرمانشاه تشکیل و ثبت شده است.

وی افزود: شرکت مذکور اولین مجتمع کشت و صنعتی است که به صورت هیدروپونیک زیر نظر تعاون روستایی استان شروع به فعالیت خواهد نمود و سازمان در چارچوب قوانین از هرگونه حمایتی در جهت پیشرفت شرکت دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین به سایر فعالیت های در نظر گرفته شده برای این شرکت اشاره داشت و افزود : مجتمع گلخانه ای ۵ هکتاری به صورت باغ سایبان و تولید میوه خارج از فصل ، مجتمع شیلات و تولید آبزیان با توجه به همجواری با رودخانه دائمی در ضلع شرقی زمین مجتمع و مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد محصولات کشاورزی نیز برای مجموعه مذکور در نظر گرفته شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد : در طرح گلخانه ی ۲۳ هکتاری ، هشت سالن مکانیزه ۲.۵ هکتاری با نوع کشت هیدروپونیک کامل و انواع محصولات خارج از فصل با میزان اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ، ۱۸۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و میزان تولید سالیانه ۹ هزار تن محصولات کشاورزی و باغی و تولید گلهای زینتی و گیاهان دارویی دیده شده است.

وی در ادامه یاداور شد: طرح گلخانه ۵ هکتاری باغ سایبان نیز با انواع میوه های قابل کشت در گلخانه به صورت خارج از فصل با اعتبار۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ، اشتغالزایی ۲۰ نفر بصورت مستقیم و تولید ۱۵۰ تن محصولات باغی بصورت سالیانه پیش بینی شده است.

صفایی در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به پتانسیل خوبی که شرکت کشت و صنعت چشمه سار ژینورا ، نظیر۴۰ هکتار زمین، یک حلقه چاه عمیق ، همجواری در مسیراصلی استان کرمانشاه به کردستان و در مجاورت جاده اصلی شمال شرق به جنوب کشور، می تواند زمینه ساز تولید محصولات با کیفیت کشاورزی و باغی و جذب توریست گردیده و با صادرات محصولات تولیدی ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار