هادی عسگری در گفتگو باتابناک:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه گفت: ائمه اطهار جبر و سختی های زمانه را به منظور "حفظ دین اسلام و کتاب خدا که وظیفه اصلی شان به شمار می رفت" پذیرفتند.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 25 October 2020

هادی عسگری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در ابتدا شهادت امام یازدهم را به همه ی مسلمین و فرزند غایب آن حضرت و مقام معظم رهبری تسلیت می گویم. شهادت امام بزرگوار شیعیان در ۸ ربیع الاول اتفاق افتاده که با پرچم داری و ولایت امام زمان(عج) مصادف است.

وی افزود: امامان معصوم از زمان امیرالمومنین علی(ع) در شرایط سختی به سرمیبردند. این سختی ها در زمان امام حسن عسکری به اوج خود رسید و تاریخ و روایاتی که از امام به جا مانده بسیار تلخ است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: یاران امام به دلیل شرایط سخت نتوانستند در کنار ایشان به ثبت سخنان شان بپردازند و با وجود دلتنگی صبر پیشه کرده، تنها روزهای دوشنبه و پنجشنبه امام را در مرکز حکومت ملاقات می کردند.

این مسئول در ادامه بیان داشت: امام حسن عسکری از دو سالگی به تبعید گاه منتقل و ۲۰ سال همراه پدربزرگوارشان در یک پادگان نظامی موجود در سامرا به سر بردند. ۶ سال از عمر مبارک امام نیز در زندان گذشت.

عسکری تاکید کرد: سخت گیری ها نسبت به امام به دو علتِ حفظ جان و نگهداری امام زمان (عج) و دوم بیان مسئله ی غیبت و آشنا کردن مردم با وظایف شان بود. باید بدانیم آنچه ائمه وظیفه اصلی خود می پنداشتند، حفظ اسلام، قرآن و دین خدا بود. امروز هم رهروان آن حضرت وظیفه دارند، راهشان را ادامه دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار